Jump to Navigation

ارائه توضيحاتي در خصوص سامانه تیکت و اعلام شماره تماس مسئولین شبکه و رابطین اتوماسیون واحدها

گروه مربوطه: 
شبکه
نوع : 
ضوابط و دستورالعمل ها
سرویس: 
خدمات

-

   به استحضار مي رساند كه اخيرا براي رفع كليه مشكلات مربوط به اينترنت، اتوماسيون، ايميل و سایر سامانه‌ها كه به نحوي به مركز فناوري اطلاعات مرتبط مي باشند، سامانه ي تيكت راه اندازي شده است كه در اين رابطه توجه همكاران محترم را به نكات ذيل معطوف مي نمايد :

  1. كليه مشكلات شبكه اعم از نرم افزار ، سخت افزار ، اينترنت ، Email و ... را به مسئول شبكه واحد خود اعلام فرمائيد و نتيجه را از مسئول مربوطه پيگيري نماييد.در اين خصوص نام و شماره تلفن مسئولين شبكه مربوط به هر واحد در ذيل درج شده است .
  2. كليه مشكلات مربوط به سامانه اتوماسيون اداري را ابتدا به رابط اتوماسيون واحد خود اعلام و نتيجه را از مسئول مربوطه پيگيري نماييد. نام و شماره تلفن رابطين محترم اتوماسيون واحدها در فايل پيوست درج شده است .
  3. با توجه به اينكه كليه امور مربوط به سامانه گلستان توسط اداره آموزش پاسخگويي مي شود لطفا كليه مشكلات مربوط به اين سامانه را به اداره آموزش اعلام فرمائيد .

    در صورت حل نشدن مشكل از طريق موارد فوق الذكر، دانشگاهيان محترم مي توانند با سامانه تيكت http://tkt.iut.ac.ir مشکل را به مركز فناوري اطلاعات اعلام نمایند تا در اسرع وقت پيگيري لازم صورت پذيرد.

همچنین در صورت تاخیر بیش از نصف روز اداری در رسیدگی به تیکت، عدم دسترسی به سامانه تیکت، یا نیاز به پيگيري یک تیکت خاص ، به روش زیر می توان اقدام نمود.

  1. عدم دسترسي به شبكه جهت ثبت تيكت در سامانه :
  • مي توانيد از مسئول شبكه يا رابط اتوماسيون بصورت تلفني درخواست كنيد  تا از طرف شما تيكت ثبت كنند.
  • با شماره 2211 تيكت را بصورت صوتي ثبت نماييد(لازم به توضيح است كه رسيدگي به تيكت‌هاي ثبت شده تحت وب معمولا سريعتر قابل انجام می باشد.)
  1. در صورت بروز مشكل يا تاخير بيش از نصف روز كاري اداري مي توانيد از طريق تماس با 2211 وانتخاب گزينه 3 شماره تيكت خود را به ناظر سامانه تيكت اطلاع دهيد.

توجه : اعلام شماره تيكت در اين مورد ضروري است و ناظر بدون شماره تیکت نمی تواند پیگیری کند.

لازم به توضيح است كه بسياري از همكاران گرامي ترجیح میدهند مشکلاتشان را از طریق تماس تلفنی و مستقیماً از طریق صحبت با یک اپراتور حل نمایند، این روش مسلماً سریعتر به نظر رسیده و باعث اتلاف وقت كمتري مي شود اما  توجه همکاران محترم را به این نکته جلب می کنیم که پاسخگویی تلفنی در مرکز فناوری اطلاعات، نیاز به تعدادی پرسنل ویژه برای جوابگویی دارد که در حال حاضر با توجه به تعداد بالاي سيستمها از جمله ايميل ، اتوماسيون ، voip، سامانه دروس، آنتي ويروس و ... ، همچنين تعداد زياد كاربران دانشگاهي و  محدود بودن تعداد كارشناسان مسئول سامانه ها، پاسخگويي تلفني امکان پذیر نمی باشد. به عبارت دیگر استفاده از سیستم پاسخگویی تلفنی مستقیم با پرسنل موجود درمرکز منجر به اشغال شدن خطوط تلفن پاسخگویی در اکثر زمان های روز و اتلاف وقت و نارضایتی بیشتر كاربران محترم خواهد شد و در مجموع بهره وری كاهش خواهد يافت . بنابراین با توجه به اینکه امروزه تقریباً در تمامی مراکز و دانشگاه های مشابه از سیستم تیکت استفاده میشود، همکاران گرامی به استفاده از این سیستم دعوت می‌شوند.

    در ضمن همان گونه که ذکر شد، بسياري از موارد را نيز مي توان قبل از ثبت تيكت با مسئول شبكه يا رابط اتوماسيون هر واحد ارتباط تلفني يا حضوري برقرار و اشكال مورد نظر را مطرح نمود.

    در این رابطه لازم است توجه شود که سامانه تیکت بخوبی مورد بهره برداری دانشگاهیان قرار گرفته و در حال حاضر و پس از شروع فاز اول سامانه تیکت از ابتدای اردیبهشت سال جاری و فاز دوم آن از ابتدای آبانماه، تاکنون حدود 3000 تیکت در سامانه ثبت و رسیدگی شده است. زمان رسیدگی به اکثر تیکتها کوتاه بوده و ضمنا برخی تیکت‌ها شامل چند درخواست یا چند مرحله با پاسخگويي مرحله اي بوده و یک بار در آمار به حساب آمده است.

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
جهت جلوگیری از دسترسی برنامه های مخرب استفاده می گردد.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.



Knowledge_base | by Dr. Radut