رفتن به محتوای اصلی
x

چگونه براي برطرف کردن مشکلات تيکت بفرستيم

فيلم آموزشي ثبت و پيگيري تيكت در سامانه پشتيباني دانشگاه
 
راهنمای سامانه پشتیبانی دانشگاه صنعتی اصفهان
سامانه پشتیبانی دانشگاه صنعتی اصفهان (Ticketing)، سامانه‌ای است که برای اعلام مشکلات شبکه و نرم افزار و رفع آنها به صورت مکانیزه راه اندازی شده است. از این طریق کاربران محترم می‌توانند مشکلاتی که با آن روبرو می شوند را از طریق ارسال Ticket روی سامانه ثبت کنند. کارشناسان مربوطه نیز موظف هستند که با نظارت دائم بر این سیستم درخواست‌های مطرح شده را دریافت و در جهت آن اقدام نمایند. پس از ارسال درخواست روی سامانه http://tkt.iut.ac.ir کاربران می توانند با مراجعه به سیستم از وضعیت درخواست خود با خبر شوند.. در مجموع می‌توان گفت راه اندازی این سیستم به منظور رفع مشکلات کاربران بدون نیاز به مراجعه حضوری آنها، زمانبندی مناسب در رفع مشکلات شبکه  و نرم افزار، بررسی سابقه حل مشکلات و آمارگیری از نرخ بروز مشکلات در دانشکده‌ها می باشد. امید است با همکاری تمام کاربران، این سیستم که در حال حاضر در اکثر مراکز پیشرفته IT ایران و جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بتواند در جهت سهولت در رفع مشکلات، موثر واقع شود. در ادامه نحوه استفاده از این سیستم ارائه می شود.
نکته : لطفا مشکل خود را به صورت کامل و دقیق بیان کنید. همچنین مواردی که در راهنمای استفاده از سیستم Ticketing به آن اشاره شده است همراه Ticket ارسال کنید.
 
سیستم Ticketing دارای یک سایت به آدرس http:/tkt.iut.ac.ir  است که برای «ارسال درخواست» باید به آن مراجعه نمایید.  با مراجعه به این سایت صفحه ای مطابق شکل زیر ظاهر می شود.

 با وارد شدن به منو درخواست و انتخاب گزينه درخواست جديد مي توانيد درخواست خود را در سامانه تيكت ثبت نماييد.

اطلاعاتي كه اين سامانه جهت ثبت درخواست از شما لازم دارد شامل:
 گيرنده درخواست: در اين قسمت دسته بندي مربوطه را مشاهده مي نمايد كه با كليك كردن برروي مثلث مشكي رنگ زير مجموعه هاي اين دسته بندي قابل مشاهده مي باشد.
 موضوع درخواست : در این قسمت موضوع پیام به صورت مختصر و با چند کلمه کلیدی ذکر می شود.
 متن درخواست :  در این بخش باید اطلاعات دقیقی از مشکل و یا درخواست خود مطرح کنید. با توجه به این که رفع مشکل بوجود آمده بر اساس اطلاعات ارائه شده شما می‌باشد، در این قسمت باید تا حد امکان اطلاعات به صورت کامل ارائه شود. در بخش پایانی این گزارش، حداقل اطلاعاتی مورد نیاز برای ارائه یک مشکل آمده است.
شماره تلفن: شماره تماس خود را به صورت کامل وارد نمایید.
پيوست : در صورت تمایل شما می توانید یک فایل در مورد مشکل خود برای سیستم ارسال کنید . این فایل می تواند یک عکس باشد یا یک نوشته یا یک خروجی از یک برنامه یا هر فایل یاDocument  دیگری که بتواند در حل مشکل شما به ما کمک کند .
اولویت، مشخص کننده میزان فوریت یک مشکل می باشد .

در نهایت بر روی دکمه ارسال کلیک نماييد همانطور كه در تصوير مشاهده مي نماييد ركورد در خواست شما در قسمت درخواستهاي  باز  قابل مشاهده مي باشد

كه با كليك برروي آن مي توانيد جزئيات مربوط به درخواستتان را مشاهده نماييد. كه تمامي عمليات پيگيري درخواست ، مشاهده پاسخ كارشناس و جواب دادن به سوالات احتمالي كارشناس از شما در همين قسمت با انتخاب گزينه پاسخ قابل انجام مي باشد. لازم به ذكر است جهت پيگيري درخواست حتما از طريق كدي كه در شما درخواست مي باشد اقدام فرماييد.

تذکر: همانطور که قبلا به آن اشاره شد، ارائه اطلاعات کامل می‌تواند حل مشکل را با سرعت و دقت بیشتر همراه سازد. از این رو لطفا در حین بیان مشکل خود حداقل اطلاعات زیر را از سیستم خود وارد نماید.
·  مشخص کردن آدرس IP کامپیوتر : با استفاده از دستور ipconfig در محیط خط فرمان ویندوز می توانید به آدرس سیستم دست پیدا کنید. لطفا اطلاعاتی که در این بخش مشخص می شود را کپی و در سیستم وارد نمایید. در شکل زیر اجرای این دستور نشان داده است.

·         یکی از تست هایی که باید قبلا از ارسال Ticket انجام شود، استفاده از دستور ping است. این دستور امکان اتصال شما با یک ماشین مشخص را نشان می دهد. بنابران در خط فرمان خود سه دستور ping زیر را وارد نماید و اطلاعات بدست آمده را در Ticket ارسال کنید.
ping     194.146.150.1
ping     iut.ac.ir
ping     4.2.2.4
در شکل زیر اطلاعات بدست آمده از اجرای این سه دستور در یک سیستم نوعی نشان داده است.

`.
 
 
 
 

تحت نظارت وف ایرانی