Jump to Navigation

راهنمای سامانه مدیریت شناسه دانشگاه صنعتی اصفهان

سامانه مدیریت شناسه به منظور تسهیل درخواست‌های کاربران و ثبت اینترنتی درخواست‌های دانشجویان دانشگاه پیاده‌سازی شده است. در سامانه امکاناتی هم‌چون درخواست ویرایش اطلاعات کاربری، ثبت پست الکترونیک، تغییر کلمه‌عبور پست الکترونیک و بازیابی کلمه‌عبور وجود دارد. این سامانه با توجه به نیازهای کاربران دانشگاه امکان تکمیل و توسعه را خواهد داشت.

برای ورود به این سامانه به آدرس www.id.iut.ac.ir مراجعه نمایید (شکل 1). برای ورود به سامانه باید نام کاربری ،کلمه‌عبور و کدامنیتی را وارد نمایید.

تذکر: نام کاربری برای دانشجویان برابر شماره دانشجویی است. برای کلمه عبور باید به گزارش 672 در سیستم گلستان (www.golestan.iut.ac.ir) مراجعه نمایید.

           

شکل 1- صفحه ورود به سامانه مديريت شناسه

پس از ورود به سامانه، مطابق شکل 2، در منوی سمت راست امکانات مختلف این سامانه وجود دارد. برای مثال در قسمت «اطلاعات من»، اطلاعات کاربری دانشجو/کارمند وجود دارد.

شکل 2– صفحه اصلی سامانه مدیریت شناسه

در منوی سمت راست، با انتخاب گزینه «درخواست‌ها» منویی باز می‌شود که کاربر می‌تواند درخواست‌های قبلی خود را مشاهده کند و درخواست‌های جدید برای تغییر اطلاعات کاربری و ثبت آدرس ایمیل دانشگاهی را انتخاب کند.

تذکر: درخواست «ثبت آدرس ایمیل دانشگاهی» فقط برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی امکان‌پذیر است.

شکل 3- منوی سامانه مدیریت شناسه

 

تغییر اطلاعات کاربری

با انتخاب این گزینه، می ‌وانید اطلاعات خود مانند نام انگلیسی، نام خانوادگی انگلیسی و سایر فیلدهای نمایش داده شده در شکل 4 را، در صورت لزوم ویرایش نمایید.

شکل 4– درخواست تغییر اطلاعات کاربری

با انتخاب گزینه «ثبت» و مشاهده پیام موفقیت‌آمیز (مطابق شکل 5)، درخواست مورد نظر ثبت خواهد شد و باید منتظر نتیجه‌ی این درخواست از طرف مدیرسامانه باشید.

شکل 5– اطلاعات ارسالی کاربر

ثبت آدرس ایمیل دانشگاهی

با انتخاب درخواست ثبت آدرس ایمیل دانشگاهی، ابتدا مقررات استفاده از سرویس پست‌الکترونیکی دانشگاه صنعتی اصفهان ظاهر می‌شود (شکل 6). این مقرارت باید به دقت مطالعه شود و در صورت تایید، امکان ثبت آدرس ایمیل دانشگاهی وجود خواهد داشت.

شکل 6– مقررات پست الکترونیک دانشگاه صنعتی اصفهان

 

فرم ثبت آدرس ایمیل دانشگاهی مطابق شکل 7 است و باید شناسه پست الکترونیکی مورد نظر خود را طبق ضوابط زیر ثبت نمایید.

  • شناسه آدرس ایمیل باید دارای حداقل هشت حرف باشد.
  • تمامی حروف باید کوچک باشند.
  • حتما باید از نام خانوادگی در شناسه استفاده شده باشد.
  • امکان استفاده از اعداد و حروف '.'، '-' و 'ـ' نیز وجود دارد.

برای نمونه اگر آدرس ایمیل bahar.azizi ثبت شود، پس از تایید مدیر سامانه، پست الکترونیکی دانشجو به صورت bahar.azizi@ec.iut.ac.ir خواهد بود. دامنه آدرس پست الکترونیکی (مثلا ec.iut.ac.ir) براساس دانشکده‌ی دانشجو به صورت خودکار انتخاب می‌شود.

شکل 7– ثبت آدرس ایمیل دانشگاهی

مشاهده درخواست های قبلی

از منوی سمت راست با انتخاب گزینه «درخواست‌ها» و سپس «مشاهده درخواست‌های قبلی» می توانید درخواست‌های ثبت شده قبلی و نتایج آن را گزینه مشاهده نمایید. هر درخواست با توجه به وضعیت آن متمایز شده است. درخواست‌های با وضعیت «ارسال شده» در‌حال‌بررسی مدیر سامانه است. درخواست‌های با وضعیت «اجازه ویرایش» باید تغییرات مربوط توسط کاربر اصلاح شود. درخواست‌های «لغو شده» توسط کاربر حذف شده است و درنهایت درخواست‌های «تایید شده» توسط مدیر سامانه تایید شده است.

شکل 8-  درخواست‌های ارسالی کاربر

تنظیمات کاربری

با انتخاب گزینه «تنظیمات کاربری» در منو، قادر به تغییر کلمه‌عبور و ثبت ایمیل ثانویه هستید.

شکل 9- تنظیمات کاربری

 

 

تغییر کلمه عبور

برای تغییر کلمه عبور باید مطابق شکل 10، کلمه‌عبور جاری، کلمه‌عبور جدید و تکرار کلمه‌عبور جدید را وارد نمایید. پس از ثبت اطلاعات، کلمه عبور سامانه مدیریت شناسه، پست الکترونیک و سامانه‌های متصل به سامانه احراز هویت امین مثل سامانه پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات (www.tkt.iut.ac.ir ) ، پیام‌رسان هما (www.msg.iut.ac.ir ) و سامانه ذخیره‌سازی و اشتراک فایل (www.iutbox.iut.ac.ir ) تغییر می‌کند.

تذکر: با تغییر کلمه‌عبور در این سامانه، کلمه‌عبور اینترنت تغییر نخواهد کرد. در صورت نیاز به تغییر کلمه‌عبور اینترنت باید از سامانه http://acc.iut.ac.ir استفاده کنید.

شکل 10– تغییر کلمه عبور

ثبت ایمیل ثانویه

با ثبت ایمیل ثانویه (ایمیل غیردانشگاهی) قادر به استفاده از امکاناتی مثل «بازیابی کلمه عبور» خود برای سرویس‌هایی مثل ایمیل و سامانه احراز هویت امین هستید. با ثبت یک آدرس پست الکترونیکی معتبر، لینک فعال سازی ایمیل ثانویه شما به آدرس ایمیل وارد شده، ارسال شد. باید به ایمیل ثانویه خود مراجعه و روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید. این لینک فقط ۲۴ ساعت فعال است.

شکل 11– ثبت ایمیل ثانویه (غیردانشگاهی)

ایمیل ارسال‌شده، مطابق شکل 12 در Inbox پست الکترونیک شما قرار دارد. اگر در Inbox شما ایمیلی نبود، به پوشه Spam خود مراجعه کنید. پس از کلیک روی لینک، صفحه‌ای مطابق شکل 13 ظاهر می‌شود که پیام موفقیت‌آمیز ثبت شدن ایمیل ثانویه را نشان داده است.

شکل 12– تایید ایمیل ثانویه

شکل 13– تایید موفقیت‌آمیز ایمیل ثانویه

 

بازنشانی کلمه عبور با ایمیل ثانویه

اگر ایمیل ثانویه (غیر دانشگاهی) خود را ثبت و تایید کنید، در صورت فراموشی کلمه‌عبور خود، می‌توانید با استفاده از ایمیل ثانویه آن را بازیابی کنید.

تذکر: دقت شود که این کلمه‌عبور، مربوط به پست الکترونیک دانشگاهی، سامانه مدیریت شناسه و سامانه‌های متصل به سامانه احراز هویت امین (مثل سامانه پشتیبانی، iutbox و پیام رسان هما) می‌باشد.

برای بازیابی کلمه‌عبور فراموش شده، در صفحه ورود به سامانه باید روی گزینه «فراموشی کلمه‌عبور» کلیک شود تا صفحه «بازنشانی کلمه‌عبور» مطابق شکل 15 ظاهر شود. شماره دانشجویی خود را وارد کنید و دکمه ثبت را انتخاب کنید. (سایر کاربران دانشگاه که با آدرس ایمیل دانشگاهی خود کار می‌کنند، میتوانند آدرس کامل ایمیل دانشگاهی خود را وارد کنند.)

شکل 14– صفحه ورود به سامانه مدیریت شناسه

شکل 15- بازنشانی کلمه عبور با ایمیل ثانویه

شکل 16- ارسال ایمیل تایید به ایمیل ثانویه

اگر ایمیل ثانویه خود را در سامانه مدیریت شناسه ثبت و تایید کرده باشید، ایمیلی حاوی یک لینک به ایمیل شما ارسال می‌شود. مطابق شکل 17 باید روی لینک ارسال‌شده کلیک نمایید تا صفحه بازیابی کلمه عبور مطابق شکل 18 ظاهر شود. کلمه‌عبور جدید و تکرار آن را وارد نمایید و گزینه ثبت را انتخاب کنید تا کلمه‌عبور جدید اعمال شود.

شکل 17- ایمیل تایید برای بازیابی کلمه عبور

شکل 18– بازنشانی کلمه عبور

 

گروه مربوطه: 
نرم افزار
نوع : 
سرویس
سرویس: 
خدمات



Knowledge_base | by Dr. Radut