Jump to Navigation

سوالات متداول

-

   به استحضار مي رساند كه اخيرا براي رفع كليه مشكلات مربوط به اينترنت، اتوماسيون، ايميل و سایر سامانه‌ها كه به نحوي به مركز فناوري اطلاعات مرتبط مي باشند، سامانه ي تيكت راه اندازي شده است كه در اين رابطه توجه همكاران محترم را به نكات ذيل معطوف مي نمايد :

  1. كليه مشكلات شبكه اعم از نرم افزار ، سخت افزار ، اينترنت ، Email و ... را به مسئول شبكه واحد خود اعلام فرمائيد و نتيجه را از مسئول مربوطه پيگيري نماييد.در اين خصوص نام و شماره تلفن مسئولين شبكه مربوط به هر واحد در ذيل درج شده است .
  2. كليه مشكلات مربوط به سامانه اتوماسيون اداري را ابتدا به رابط اتوماسيون واحد خود اعلام و نتيجه را از مسئول مربوطه پيگيري نماييد. نام و شماره تلفن رابطين محترم اتوماسيون واحدها در فايل پيوست درج شده است .
  3. با توجه به اينكه كليه امور مربوط به سامانه گلستان توسط اداره آموزش پاسخگويي مي شود لطفا كليه مشكلات مربوط به اين سامانه را به اداره آموزش اعلام فرمائيد .

    در صورت حل نشدن مشكل از طريق موارد فوق الذكر، دانشگاهيان محترم مي توانند با سامانه تيكت http://tkt.iut.ac.ir مشکل را به مركز فناوري اطلاعات اعلام نمایند تا در اسرع وقت پيگيري لازم صورت پذيرد.

همچنین در صورت تاخیر بیش از نصف روز اداری در رسیدگی به تیکت، عدم دسترسی به سامانه تیکت، یا نیاز به پيگيري یک تیکت خاص ، به روش زیر می توان اقدام نمود.

  1. عدم دسترسي به شبكه جهت ثبت تيكت در سامانه :
  • مي توانيد از مسئول شبكه يا رابط اتوماسيون بصورت تلفني درخواست كنيد  تا از طرف شما تيكت ثبت كنند.
  • با شماره 2211 تيكت را بصورت صوتي ثبت نماييد(لازم به توضيح است كه رسيدگي به تيكت‌هاي ثبت شده تحت وب معمولا سريعتر قابل انجام می باشد.)
  1. در صورت بروز مشكل يا تاخير بيش از نصف روز كاري اداري مي توانيد از طريق تماس با 2211 وانتخاب گزينه 3 شماره تيكت خود را به ناظر سامانه تيكت اطلاع دهيد.

توجه : اعلام شماره تيكت در اين مورد ضروري است و ناظر بدون شماره تیکت نمی تواند پیگیری کند.

لازم به توضيح است كه بسياري از همكاران گرامي ترجیح میدهند مشکلاتشان را از طریق تماس تلفنی و مستقیماً از طریق صحبت با یک اپراتور حل نمایند، این روش مسلماً سریعتر به نظر رسیده و باعث اتلاف وقت كمتري مي شود اما  توجه همکاران محترم را به این نکته جلب می کنیم که پاسخگویی تلفنی در مرکز فناوری اطلاعات، نیاز به تعدادی پرسنل ویژه برای جوابگویی دارد که در حال حاضر با توجه به تعداد بالاي سيستمها از جمله ايميل ، اتوماسيون ، voip، سامانه دروس، آنتي ويروس و ... ، همچنين تعداد زياد كاربران دانشگاهي و  محدود بودن تعداد كارشناسان مسئول سامانه ها، پاسخگويي تلفني امکان پذیر نمی باشد. به عبارت دیگر استفاده از سیستم پاسخگویی تلفنی مستقیم با پرسنل موجود درمرکز منجر به اشغال شدن خطوط تلفن پاسخگویی در اکثر زمان های روز و اتلاف وقت و نارضایتی بیشتر كاربران محترم خواهد شد و در مجموع بهره وری كاهش خواهد يافت . بنابراین با توجه به اینکه امروزه تقریباً در تمامی مراکز و دانشگاه های مشابه از سیستم تیکت استفاده میشود، همکاران گرامی به استفاده از این سیستم دعوت می‌شوند.

    در ضمن همان گونه که ذکر شد، بسياري از موارد را نيز مي توان قبل از ثبت تيكت با مسئول شبكه يا رابط اتوماسيون هر واحد ارتباط تلفني يا حضوري برقرار و اشكال مورد نظر را مطرح نمود.

    در این رابطه لازم است توجه شود که سامانه تیکت بخوبی مورد بهره برداری دانشگاهیان قرار گرفته و در حال حاضر و پس از شروع فاز اول سامانه تیکت از ابتدای اردیبهشت سال جاری و فاز دوم آن از ابتدای آبانماه، تاکنون حدود 3000 تیکت در سامانه ثبت و رسیدگی شده است. زمان رسیدگی به اکثر تیکتها کوتاه بوده و ضمنا برخی تیکت‌ها شامل چند درخواست یا چند مرحله با پاسخگويي مرحله اي بوده و یک بار در آمار به حساب آمده است.

 

باج افزار یا Ransomware  گونه اي بدافزار است كه دسترسي به فايلهاي كاربر را محدود ساخته  وبراي دسترسي مجدد ، از او درخواست باج مي كند. در سالهاي اخير آن دسته از باج افزار هايي كه از طريق رمز نگاري اقدام به محدود سازي دسترسي كاربر به فايلها مي كنند ، موفقيت هاي بي مثالي را نصيب صاحبان تبهكار خود كرده اند و بر اساس آمار، تعداد اين باج افزارها به شدت در حال افزايش است.

 در اين نوع محدود سازي، هدف از رمز كردن، تغيير ساختار فايل است. به نحوي كه تنها با در دست داشتن كليد رمز گشايي بتوان به محتواي فايل دسترسي پيدا كرد.

 پيچيدگي و قدرت اين كليدها بر اساس تعداد بيت بكار رفته در ساختار كليد است. هر چه تعداداين بيت ها بيشتر باشد ، شانس يافتن آن هم دشوارتر و در  بيت بالا عملا غير ممكن مي شود.

تاريخچه باج افزارها

  1. سال 1368

نخستين باج افزاري كه كامپيوترها رو از طريق ديسك فلاپي آلوده مي كرد شناسايي شد

باج افزار  Reveton كه با يك اسب ترواي بانكي تركيب شده بود با قفل كردن دستگاه از طريق نمايش يك تصوير ثابت اينطور القا مي كرد كه مسدود شدن دسترسي به دستگاه توسط نهادهاي امنيتي و به دليل نقص قوانين توسط كاربر صورت گرفته و كاربر مي بايست براي دسترسي مجدد به دستگاه اقدام به پرداخت جريمه يا همان "باج" كند.

  1. سال 1394

باج افزار به عنوان سرويس  "ransomware-os-o-software"  وارد بازار تبهكاران سايبري شد. سرويس كه تبهكاران بدون داشتن برنامه نويسي را نيز قادر به استفاده از اين نوع بدافزارهاي مخرب مي كند.
سال 1395

تخمين زده مي شود كه سازنده Cerber  سالانه نزديك به يك ميليون دلار از راه عرضه خدمت :"باج افزار بعنوان سرويس" درآمد داشته باشد.

اصلي ترين اهداف نسل جديد باج افزارها

  • شركتهاي كوچك و متوسط
  • سازمانهاي دولتي
  • مراكز آموزشي
  • مراكز درماني
  • موسسات مالي وبانكي
  • نيمي از شركتها آلوده شدن به باج افزار را تجربه كرده اند.
  • برخي سازمانها هر هفته چندين بار به انواع باج افزارها آلوده مي شوند.
  • در هر دقيقه بيش از 10 باج افزار منحصر بفرد جديد شناسايي مي شود.

دو دليل براي افزايش باج افزارها

  1. حملات باج افزارها هم اكنون از حملات نشت اطلاعات پيشي گرفته است. دليل آن اجراي ساده و سودده بودن اين حملات براي صاحبان آنهاست.
  2. عدم امكان شناسايي باج گيران از طريق رديابي مبالغ پرداختي، با توجه به استفاده آنها از پول هاي مجازي مانند بيت كوين.

آينده باج افزارها

  • هدفمند تر شدن حملات باج افزارها
  • اضافه شدن قابليتهاي پيشرفته فرار از سد امنيتي محصولات ودر نتيجه دشوارتر شدن شناسايي آنها
  • هدف قرار گرفتن دستگاههاي همراه و اينترنت اشيا بيش از قبل

راههاي پيشگيري و مقابله با باج افزارها :

  1. آگاهي رساني امنيتي بطور مستمر

آموزش صحيح كاربران مي تواند صدمات ناشي از ايميلهاي وسوسه كننده مخرب را به طور چشمگيري كاهش دهد. كاربراني كه بيش از يك بار در طول سال آموزش مي بينند با احتمال كمتري در دام ترفندهاي مهندسي اجتماعي تبهكاران سايبري مي افتند.

  1. شناسايي آسيب پذيري ها و اقدامات پیشگیرانه
    • آسيب پذيري ها و نقاط ضعف امنيتي موجود بر روي سيستمها و شبكه سازمان را بيش از آنكه مورد بهره جويي مهاجمان قرار بگيرد شناسايي و ترميم كنيد.
    • نصب اصلاحيه ها وكنترل سطوح دسترسي
      • سيستم هاي عامل و نرم افزارهاي آنها را بروز نگه داشته و طح دسترسي كاربران به سيستم عامل و پوشه هاي اشتراكي را در کمترین حد ممكن قرار دهيد.
    • استفاده از راهكارهاي حفاظتي
      • با استفاه از راهكارهاي ضد ويروس، ضد هرز نامه، ديواره آتش، نفوذ ياب و كنترل برنامه ، بدافزارها و حملات را بصورت بلادرنگ شناسايي و مسدود كنيد.
    • تهيه نسخه ي پشتيبان از سيستمها
      • از داده هاي با اهميت بصورت دوره اي و بنحو صحيح پشتيبان تهيه كنيد. لازم به يادآوري است كه براي تهيه نسخه پشتيبان به هارد اکسترنال اکتفا نکنيد و اطلاعات مهم را روی DVD یا Blue ray نیز ذخیره نمایيد.
  • به ياد داشته باشيد که به ایمیلهای ناشناس و دعوت به کلیک کردن روی یک لینک  یا باز کردن فایل پیوست از اشخاص ناشناخته  توجه ننماييد.

1-برون خط شويد

در صورت آلوده شدن دستگاه به باج افزار، دشتكاه را خاموش كرده و اطمينان يابيد دستكاه به شبكه داخلي سازمان و يا اينترنت دسترسي نداشته باشد.با توجه به زمان بر بودن فرآيند و رمز نگاري فايلها، البته در اكثر مواقع، خاموش كردن دستگاه ممكن است به نجات برخي فايلها كمك كند.

2-بازگرداني اطلاعات

در صورت وجود نسخه پشتيبان از داده هاي رمز شده، دستگاه با ديسك نجات مجهز به آنتي ويروس راه اندازي شده و پس از انجام پويش و اطمينان از پاكسازي باج افزار ، داده ها برگردانده شود.

3-پويش و حفظ داده هاي رمز شده

در صورت عدم وجود نسخه پشتيبان، دستگاه به همان روش مذكور پاك سازي شود. در نظر داشته باشيد تمام باج افزار ها پيچيده نيستند و برخي از آنها تنها  باج افزارهاي رمز نگار نما هستند! بنابراين با پويش شدن ممكن است اطلاعات در ظاهر رمز شده به حالت قبل بازگردانده شود. پس از اطمينان از پاك سازي دستگاه ، فايلهاي رمز شده بر روي حافظه اي نگه داري شود.

4-از پرداخت باج پرهيز كنيد.

به ياد داشته باشيد كه حتی در صورت پرداخت باج تضميني براي بازگشت فايلها به حالت قبل وجود ندارد.

5-رديابي نحوه آلوده شدن دستگاه

نحوه آلوده شدن دستگاه را شناسايي كرده و از تكرار آن جلوگيري نماييد.

جدول 1 : تاریخچه سند

نسخه

ویرایش

تاریخ

توضیحات

1.0

بهاره خشايي

9/11/95

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

پيرو مصوبه شوراي فناوري اطلاعات دانشگاه در تاريخ 17/6/95 در خصوص ارتقاي سامانه اتوماسيون اداري، اين پروژه در دستور كار مركز فناوري اطلاعات قرارگرفت و طبق برنامه زمان‌بندي تعريف شده، و با انعقاد قرارداد با شرکت پیمانکار، پروژه در بازه زماني پیش بینی شده طی کمتر از دوماه اجرا گردید.

مهمترين ويژگي هاي ويرايش 9.3 سامانه مكاتبات اداري

 

  • بهبود زیر ساختهای فنی نرم افزار
  • امکان اجرای نرم افزار بر روی پلتفرم های مختلف
  • افزایش سرعت و کارایی نرم افزار
  • رفع برخی ایرادات اساسی در بخش های مختلف نرم افزار

 

اهم اقدامات انجام شده در بازه زماني پروژه

 

1- نصب نسخه تست در تاريخ 1/8/95

2- بررسي وضعيت فعلي كلاينت هاي دانشگاه

3 - آموزش رابطين، مسئولين دفاتر، دبيرخانه (جمعا 109 نفر) و برگزاري كلاس عمومي رفع اشكال

4- بررسي و تست سيستم و رفع مشكلات از طريق تكميل و ارسال چك ليست تست سيستم

5 – به روز رساني نسخه اصلي در تاريخ 2/9/95

چند نكته كه بايد در نسخه جديد اتوماسيون مورد توجه قرار دهيم:

  • استفاده از Browser
  1. توصیه می شود همواره از آخرین نسخه مرورگرها استفاده کنید. نسخه‌های جدید مرورگرهای رایج مانند Chrome, Firefox معمولا روی سامانه software.iut.ac.ir در اختیار شما قرار می‌گیرد، اگرچه از سایت اصلی آنها نیز قابل دانلود می‌باشد
  2. بهتر است از ویندوز 64 بیتی و همچنین نسخه 64 بیتی مرورگرها استفاده نمایید.
  • قابل توجه كاربران اينترنت اكسپلورر
  1. جهت استفاده از سيستم از منوي Tools  گزينه Internet Options  را انتخاب نموده و سپس در قسمت Browsing History  گزينه Delete  را انتخاب  كنيد و پس از انتخاب موارد موجود در اين صفحه دگمه Delete  را بزنيد.
  2. در منوي Tools گزينه Internet Options  را انتخاب نموده و در قسمت Browsing History  دگمه Setting  را كليك نماييد.از پنجره باز شده دگمه View File  را كليك نموده، همه موارد را انتخاب و حذف نماييد.
  3. در منوي Tools ، در صورتيكه فعال بودن گزينه Compatibility View  آنرا غير فعال نماييد.

 

  • جهت تكميل فرمهاي موجود در اتوماسيون و يا تهيه نامه از قسمت افقي بالا، گزينه ايجاد مدرك را انتخاب نماييد. در اين صورت نامه و يا فرم ثبت قطعي شده و شماره  مي شود و مي توانيد ارجاع دهيد يا شروع فرآيند را كليك نماييد.
  • مسير ميز كاري ، پيشنويس براي ثبت پيشنويس بوده و پيشنويس شماره نمي شود. لذا امكان ارجاع و شروع فرآيند وجود ندارد.مگر اينكه از قسمت ليست پيشنويس ها، پيشنويس مربوطه را با كليك روي گزينه "ذخيره به عنوان" شماره كرده و امكان ارجاع و يا شروع فرآيند فعال خواهد شد.

یادآوری: جهت ارسال سوالات و مشكلات خود از طريق سامانه http://tkt.iut.ac.ir  با كارشناسان مركز در ارتباط باشيد.

 

با سلام و احترام خدمت دانشگاهیان گرامی

مستحضر هستید که امروزه میزان و کیفیت حضور دانشگاهها روی وب در معرفی تواناییها، نوآوری‌ها، و جذب مخاطبین تاثیر روبه افزایشی داشته است. به منظور بهبود رتبه وبومتریک دانشگاه و همچنین بالاتر رفتن جایگاه وب دانشگاه در سطح ملی و بین المللی همکاری همه شما می‌تواند موثر باشد که برخی از اقدامات قابل انجام خدمت شما اطلاع‌رسانی می گردد.

همکاری  دانشگاهیان گرامی تاکنون در کسب رتبه سوم توسط دانشگاه صنعتی اصفهان در بین وب سایت های دانشگاهی بسیار موثر بوده و آنها با تلاش‌های خود در این موفقیت سهیم بوده اند. ادامه این همیاری و همکاری می تواند به تثبیت این موفقیت کمک کرده و همچنین موجب بهبود وضعیت وب دانشگاه گردد. در زیر نکات مهم جهت این موضوع ارائه می‌گردد.

  1. سعی کنید هر هفته هر چند کوتاه بخشی از محتواهای وب سایت شخصی را به روز رسانی کرده و یا مطالب جدیدی بارگذاری نمایید (مانند خبر ، تصویر ، اطلاعیه ، تکلیف درسی ، نمرات و ... ) تا با این کار وب سایت شما در سطح اینترنت به عنوان یک وب سایت پویا تلقی شده و شانس بازدید از سایت خود را افزایش دهید.
  2. از استادان و دانشجویان محترم درخواست می شود نسبت به بارگذاری مطالب به زبان انگلیسی بر روی وب سایت های خود اقدام نمایند که این کار می تواند به بهبود جایگاه وب سایت های شخصی آن ها در موتورهای جستجو از جمله گوگل منجر گردد.
  3. بارگذاری فایل های مناسب درسی و علمی و پژوهشی (PDF , PPT , DOC) بر روی وب سایت های دانشکده و شخصی افراد نقش بسیار خوبی در مرجع شدن آن وب سایت ها در اینترنت و افزایش بازدید به همراه خواهد داشت. لازم به ذکر است که فایلهایی که کپی‌رایت دارند نباید روی سایتهای اینترنتی دانشگاه در دسترس عموم قرار گیرند.
  4. در صورتی که مقالاتی از شما در مجلات بین المللی منتشر شده است و یا در حال انتشار می باشد حتما نام کامل وب سایت خود را داخل مقالات و هنگام ثبت آن ها ذکر نمایید.
  5. در صورت عضویت دانشکده یا سازمان خود در موسساتی خارج از دانشگاه (برای مثال موسسات استاندارد و کنفرانس های بین المللی و کشوری و ... ) حتما از آن مرجع خارجی درخواست کنید که لینک وب سایت دانشگاه یا دانشکده یا شخصی شما را در وب سایت خود قرار دهند.
  6. سعی کنید در صورت نیاز به اشتراک گذاری فایل و یا متن در شبکه های اجتماعی آن را بر روی سایت شخصی خود بارگذاری نموده و لینک آن را منتشر کنید تا با این کار تعداد بازدیدهای سایت خود را افزایش دهید.

    كاربران شبكه ي دانشگاه جهت برقراري ارتباط با شبكه اينترنت بايد اقدام به برقراري كانكشن vpn  نمايند. پروتكل ارتباطي كه سالها در دانشگاه استفاده مي شد pptp مي باشد

PPTP یا همان تونل زنی نقطه به نقطه (Point-to-point tunneling) پروتکل رایجی است که در سیستم عامل ویندوز به شکل های مختلفی اجرا می شود. PPTP مسائل و مشکلات امنیتی شناخته شده زیادی دارد و مهاجمین راحت تر می توانند به این ارتباطات دسترسی داشته باشند.

با روند رو به رشد دستگاههاي ارتباطي ( موبايل ها و لپ تاپها) و همچنين بروزرساني برخي سيستم عاملها مانند IOS10  و ويندوز10 توسط پروتكل pptp با مشكل برقراري ارتباط،  مواجه شدند كه براي اين منظور راهكار مناسب،  برقراري ارتباط از طريق پروتكل L2TP ضروري به نظر مي رسيد. از مشخصات بارز اين پروتكل مي توان به:

  1. امنيت بسيار قوي پروتكل ارتباطي L2tp
  2.   اعتبار سنجي به ازاي ارسال و دريافت هر پكت
  3.  پشتيباني IOS ها و Deviceهاي جديد از اين پروتكل

اشاره نمود.

    بر همين اساس  كارشناسان مركز فناوري اطلاعات دانشگاه، اقدام به مطالعه بر روي چگونگي راه اندازي اين  پروتكل ارتباطي نمودند. پيشنياز برقراري اين ارتباط، خريد سخت افزار مناسب و  مطالعه و بررسي پارامترهاي گوناگون آن بود كه با مساعدت معاونت مالي دانشگاه خريد سخت افزار انجام و پس از راه اندازي بصورت تست توسط آدرس vpn3.iut.ac.ir   به كاربران معرفي و مورد بهره برداري قرار گرفت. كارشناسان مركز فناوري اطلاعات  هم اكنون در حال توسعه و رفع كليه ي خطاهاي احتمالي مربوط به ديوايس ها و كاربري هاي مختلف آن مي باشند. اين پروتكل در آينده اي نزديك بطور كامل جايگزين سرويس PPTP خواهد شد.

 

 

برای دیدن کد منحصر به فرد تلفن های همراه دارای سیستم عامل اندروید می توانید از برنامه کاربردی (Application) ضمیمه شده در صفحه این مقاله Mac%20Address_v1_2_apkpure_com.rar  یا هر برنامه کاربردی دیگری که آدرس MAC را نمایش میدهد استفاده کنید :

/Mac%20Address_v1_2_apkpure_com.rar

web

چرا باید از آخرین نسخه مرورگر استفاده کنیم؟

امنیت: 

مرورگرهای قدیمی، بهترین فرصت برای دسترسی برنامه‌های مخرب به اطلاعات شما، یا نفوذ به دستگاه شما هستند. هربار که نسخه جدید یک مرورگر منتشر می گردد، تعدادی از اشکالات نرم افزاری که در نسخه های قبلی موجود بوده برطرف می شود. استفاده از آخرین نسخه مرورگر، باعث انسجام بیشتر مرورگر شما و آسودگی بیشتر در وبگردی خواهد بود. 

سرعت: 

سرعت بیشتر در مرور صفحه‌های وب چیزیست که هر کاربری خواستار آن است، رقابت اصلی مرورگرهای امروزی بر سر افزایش سرعت است، پس مطمئناً با ارتقای مرورگر، سرعت بارگذاری صفحه‌های وب بیشتر از مرورگر قدیمی شما خواهد بود.

تفسیر بهتر کد:

مرورگر های قدیمی در تفسیر برخی کدها درست عمل نمی کنند، با استفاده از آخرین نسخه، این پردازش های اشتباه به حداقل خواهند رسید.

پشتیبانی از فناوری های جدید وب: 

فناوری وب به سرعت در حال پیشرفت است و هیچ کاربری مایل نیست به خاطر داشتن یک مرورگر قدیمی، از دیدن صفحاتی که با استفاده از فناوری‌های جدید وب مثل HTML5 و CSS3 ساخته شدن، محروم شود. 

رابط کاربری بهتر: 

مرورگرهای جدیدتر با داشتن یک محیط کاربر پسندتر، استفاده از وب را برای کاربران آسان‌تر می نمایند. نگارش جدیدتر مرورگرها به استاندارد های W3C نزدیکتر هستند، امکانات جدید Tab Browsing، مدیریت پسورد، افزونه‌ها، هماهنگ سازی، قابلیت شخصی سازی محیط کاربری و استفاده از پوسته‌ها و… از جمله امکاناتی هستند که در مرورگرهای قدیمی وجود نداشتند.

برچسب:

web mail

برای چاپ نامه:

1- روی ایمیل موردنظر کلیک کنید

2-  سپس از منوی بالا گزینه    را انتخاب کنید

3-پنجره استاندارد پرینت باز می شود. سپس پرینتر موردنظر خود را انتخاب کنید و رویگزینه ok کلیک کنید. 

دقت کنید که از گزینه Print در منوی file از Browser استفاده نکنید .

 

 

 پس از انتخاب گزینه Print دو پنجره ظاهر می شود که یک پنجره متن نامه ها را برای چاپ نمایش می دهد و دیگری جهت تنظیمات چاپ می باشد .در صورتی که سایز فونت مناسب نیست و مایل به تغییر آن هستید ابتدا دیالوگ مربوط به تنظیمات پرینت را بسته سپس در بالای پنجره ای که متن نامه ها را نمایش می دهد روی علامت + و یا کلیک کنید و پس از انتخاب سایز مناسب از منوی file گزینه Print را انتخاب کنید.

برای چاپ نامه های موجود در یک دسته (Conversation)  ابتدا روی آن دسته کلیک راست نموده و سپس گزینه Print را بزنید. بقیه مراحل همانند بالا می باشد.

 

 

در مواردي که به خواهيد اهميت و فوريت نامه را به شخصي که ايميل شما را دريافت مي کند نمايش دهيد زماني که ميل خود را باز مي کنيد در کنار box مربوط به Subject در قسمت Priority گزينه High را انتخاب نماييد

Normal0falsefalsefalseEN-USX-NONEFAMicrosoftInternetExplorer4

 

ابتدا يک ميل جديد باز مي کنيم سپس برروي قسمت Add Attachment کليک مي نمايم

عکس مورد نظر را انتخا بک کرده و گزينه show images in Message body را تيک مي زنيم

در جايي که مکان نما قرار دارد تصوير قرار گرفته مي شود.

 
 

 

صفحه‌ها

 



by Dr. Radut