Jump to Navigation

adsl

•  ابتدا نرم افزار internet explorer را باز کنيد
•  از گزينه Tools
•  گزينه Internet Options را انتخاب
•  سپس قسمتConnections را انتخاب
•  دکمه Settings را بزنيد در اين صفحه نبايد هيچکدام از قسمتهاي انتخابي فعال باشد و در صورت فعال بودن تيک فعالي? آنها را برداريد و سپس OK کنيد
•  در پايين نيز دکمه Settings LAN را بزنيد و همانند صفحه قبل نبايد هيچکدام از قسمتهاي انتخابي فعال باشد و در صورت فعال بودن تيک فعالي ? آنها را برداريد و سپس OK کرده
•  صفحه اصلي را OK کنيد.

    • در زمان اتصال به اينترت تلفن مشترک اشغال نمي شود . 
    • امکان استفاده همزمان از اينترنت و تلفن و يا فاکس وجود دارد. 
    • اتصال دائمي به اينترنت پرسرعت . 
    • هيچ هزينه اضافه اي نه روي قبض تلفن و نه جدا از آن ندارد. 
    • دسترسي به اينترنت پرسرعت تا 50 برابر خطوط معمولي 
    • اتصال دائم به اينترنت 
    • حق اشتراک ثابت ماهيانه 
    • نصب سريع و آسان 
    • سرعت سيستم به قدري بالا خواهد بود که سرويسهاي ديگر اينترنت نيز مانند صوت و تصوير متحرک ، براي استفاده در دسترس خواهند بود. 

    • نياز به کابل کشي مجدد نيست . 
    • بيشتراز يک نفر از هر اتصال استفاده خواهند نمود . 
    • در شرايط ايده آل (نبود نويز بر روي سيمها – فاصله کم تا مرکز مخابراتي) حداکثر سرعت دريافت 8Mbps و سرعت ارسال 1Mbps خواهد بود . 
    • اداره و کنترل کارهاي چنين اتصالي نيز به سادگي همان کاري است که با تلفن منزل انجام ميداديم . پس از اين بابت نيز مشکلي وجود ندارد. 
    • به علت سرعت بالا (دريافت و ارسال) امکان برقراري جلسات و سمينارهاي مجازي با سهولت ميسر است.

 

  حجم ترافيکي شامل کليه داده هاي ارسالي و دريافتي از اينترنت مي باشد. در صورتي که تغييري در حجم مصرفي خود نداده ايد ، تمام شدن حجم است بعلت : 
    • ممکن است رمز عبور شما توسط شخصي دگر استفاده ميشود. در چنين حالتي مرکز فناوري اطلاعات تقاضاي تعويض رمزعبور خود را فرماييد. 
    • امكان دارد كه سيستم شما به ورم ها و ويروس ها آلوده شده باشد. با يك آنتي ويروس ، ضد هک و آنتي تروجان به روز سيستم خود را چك كنيد. زيرا ويروس ها و تروجان ها بصورت نامحسوس ميتوانند از اينترنت استفاده نمايند و اين در حجم استفاده شما موثر است 
    • در صورتي كه شما يكي از چندين كامپيوتري هستيد كه از اين account استفاده مي كنند و يا در يک شبکه هستيد ممکن است شخص ديگري در شبکه شما از اينترنت مصرف ميکند. 
    • در صورتي كه از مودم وايرلس استفاده مي كنيد ، ممکن است شخصي به صورت غير مجاز از اينترنت شما سرقت ميکند .كامپيوتر را با كابل شبكه به مودم وصل كرده و وايرلي مودم خد را خاموش کنيد و چند روزي ريز مصرف خود را با روزهاي قبل مقايسه کنيد. 
    • ممکن است ويندوز و نرم افزارهاي دانلود و حتي نرم افزارهاي مالتي مدياي شما ناخواسته از اينترنت شما مصرف ميکنند و اگر در حالت PPPOE به اينترنت وصل ميشويد حالت اتصال خود را به حالت Bridge تغيير دهيد. 
    • ممکن است نرم افزارها و ويندوز جهت Update روزانه اينترنت شما رو مصرف کرده اند و بايد Update ويندوز و نرم افزارهاي خود را Disable نماببد.

    بله. شما مي توانيد در هر زماني به هر دليلي با نگارش يك درخواست مكتوب، با راهنمايي همکاران ما به سادگي سرويس خود را پس بدهيد و درخواست استرداد مانده وجه پرداختي نماييد . مرکز فناوري اطلاعات تمامي مراحل تخليه پورت را براي شما به انجام مي رساند .

     براي بررسي سرعت ارتباط بايد چندين مسئله را مد نظر قرار دهيد. 
    • سرويس شما چيست؟ هر مشترک بايد يک هشتم سرويس مورد تقاضا رابطور استاندارد دريافت نمايد مثلا اگرسرويس ارائه شده 128 بود 16=8÷128 بايد سرعت دانلود حدود 16 کيلو بايت باشد . توجه داشته باشيد كه سرعت هاي گفته شده حداكثر هستند و سرعت معمول اين سرويس ها با توجه به ويژگي هاي تكنولوژي ADSL از اين ميزان كم تر است . 

    • نكته مهم ديگر سايتي است كه از آن دانلود مي كنيد. در صورتي كه پهناي باند اين سايت مناسب نباشد ، شما نمي توانيد با سرعت مناسب دانلود كنيد. براي تست سرعت بايد با استفاده از download manager ها ( از قبيل Internet Download Manager ) از سايتهايي همچون Microsoft.com و يا download.com ، دانلود نماييد. سرعت نشان داده شده در اين حالت سرعت واقعي سرويس شما محسوب مي شود. 
    • شما ميتوانيد در صفحه تنظيمات مودم در قسمت Status و ADSL از گزينه SNR MARGIN نسبت سيگنال به نويز خط خود را ملاحظه نماييد (اين گزينه در مودمهاي مختلف ممکن است در جاي ديگري باشد) عددي که در اين قسمت نوشته ميشود نبايد از 20 کمتر باشد در اين صورت شما افت سرعت خواهيد داشت. 
    • در صورتي كه شما يكي از چندين كامپيوتري هستيد كه از اين account استفاده مي كنند. مطمئنا سرعت شما كم تر خواهد بود. ( مودم به شبكه متصل است) 

    • امكان دارد كه سيستم شما به ورم ها و ويروس ها آلوده شده باشد. با يك آنتي ويروس ، ضد هک و آنتي تروجان به روز سيستم خود را چك كنيد. 
    • در صورتي كه از مودم وايرلس استفاده مي كنيد ، كامپيوتر را با كابل شبكه به مودم وصل كرده و سرعت را مجددا امتحان كنيد. امكان مشكل در سيستم وايرلس و كندي آن وجود دارد. 

    • در صورتي كه مراحل بالا را امتحان كرده ايد و متوجه شده ايد كه سرعت سرويس شما از مقادير گفته شده بسيار كم تر است امكان وجود نويز روي خط شما وجود دارد. در اين صورت مراحل ذكر شده در مورد قطع و وصلي سرويس را بررسي نماييد. 
    • در صورتي كه مشكل حل نشد مرکز فناوري اطلاعات تماس بگيريد.

 

 

 

Ping کردن
•  ابتدا وارد منوي Start شده
•  گزينه Run را انتخاب
•  سپس در پنجره باز شده در قسمت Open تايپ کنيد CMD و سپس دکمه OKرا بزنيد
•  در صفحه مشکي (محيط (DOS باز شده در خط فرمان تايپ کنيد ping ---.---.---.--- " " (يک IP معروف يا IPمودم يا نام سايت و ... ) سپس Enter کنيد که جواب آن يا Replay ويا Request ميشود .

       Ping IP
C:Documents and Settingskavosh>ping 4.2.2.4
Pinging 4.2.2.4 with 32 bytes of data:
C:Documents and Settingsuser1>ping 4.2.2.4
 
Pinging 4.2.2.4 with 32 bytes of data:
Reply from 4.2.2.4: bytes=32 time=285ms TTL=46
Reply from 4.2.2.4: bytes=32 time=284ms TTL=46
Reply from 4.2.2.4: bytes=32 time=283ms TTL=48
Reply from 4.2.2.4: bytes=32 time=282ms TTL=46
 
Ping statistics for 4.2.2.4:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 282ms, Maximum = 285ms, Average = 283ms
 
1.       C:Documents and Settingsuser1>ping yahoo.com
 
Pinging yahoo.com [209.191.122.70] with 32 bytes of data:
 
Reply from 209.191.122.70: bytes=32 time=356ms TTL=48
Reply from 209.191.122.70: bytes=32 time=340ms TTL=50
Reply from 209.191.122.70: bytes=32 time=340ms TTL=48
Reply from 209.191.122.70: bytes=32 time=355ms TTL=48
 
Ping statistics for 209.191.122.70:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 340ms, Maximum = 356ms, Average = 347ms

     

 

•  نداشتن پريز و سه شاخه و دوشاخه تلفن ضد برق متصل به خط تلفن مورد تقاضا .
•  حتما يک Antivirus (ويروس ياب) مناسب و Update (به روز) روي کامپيوترتان نصب باشد .
•  Windows Firewall ( محافظ امنيتي ) حتما on(روشن) باشد.
(Control panel>Windows Firewall>on )
• الزاما مارک مودم خود را بدانيد و اسم و محل چراغ link خود را کاملا بشناسيد که در راهنمايي تسريع گردد .
• تنظيماتي همانند ,IP شبکه , مودم , windows , تنظيماتي است که در صورت بي اطلاعي مشترک از آنها بايد درخواست نيروي نصب کند و نه تقاضاي راهنماي تلفني .

•  در صورت قطع شدن بوق مشترک, مشکل ارتباطي با مرکز فناوري اطلاعات سرويس ADSL ندارد و براي رفع آن با 5823 تماس بگيريد .
تعاريف:(تعريف بصورت عاميانه و براي درک بهتر مشترک بيان شده نه به صورت تخصصي )
•  Connection broadband : اتصال ورود به اينترنت با استاندارد ADSL .
•   Ping  : چک کردن جهت وصلي يا قطعي به يک IP يا سايت اينترنتي .
•  Connect : وصل شدن به اينترنت يا وصل بودن در اينترنت.
•  Disconnect : قطع ارتباط با اينترنت يا قطع بودن از اينترنت.
•  Download : باز کردن هر صفحات اينترنتي، ديدن عکس ، گوش کردن آهنگ ، صحبت کردن در اينترنت و گرفتن هر فايل يا اطلاعاتي که داراي حجمي باشد.
•  Disable : خاموش کردن – غير فعال کردن.
•  Enable : روشن کردن – فعال کردن .
•  link گرفتن: روشن شدن چراغ link مودم (که در مودمهاي مختلف نامهاي متفاوت دارد ).
•  IP : شناسه شناسايي هر کامپيوتر در اينترنت.
•  جمع آوري : قطع رانژه مخابراتي از روي خط مشترک را جمع آوري گويند 0
•  رانژه : وصل شدن مشترک به هر شرکت انتقال داده را اصطلاحا رانژ ه مي گويند .
•  برگشت خط : مشتر ک مي تواند هر زمان به هر دليل با توجه به ميزان مصرف تقاضاي لغو سرويس و استرداد وجه نمايد .
•  splitter : سخت افزاري که ابتداي تلفن و يا مودم استفاده ميشود در مواردي چون (صداي اضافي(noise)روي خط تلفن, قطع شدن linkبعد ار برداشتن يا زنگ خوردن تلفن و يا هر مشکلي که در استفاده همزمان مودم وتلفن باشد) به کار ميرود. 
 

   براي برطرف کردن اين مشكل به موارد زير توجه فرماييد: 
    • ابتدا وصل بودن بوق تلفن خود را بررسي كنيد. در صورت قطعي بوق با 117 تماس گرفته و اعلام خرابي نماييد. 
    • اتصالات فيزيكي را مجددا چك كنيد و از وصل بودن خط تلفن به line مودم اطمينان حاصل فرماييد. 
    • از صحت اتصالات مودم و گوشي تلفن و خط تلفن به اسپليتر اطمينان حاصل كنيد. 
    • پريز يا دو شاخه ضد برق مي تواند از ثابت شدن چراغ لينك جلوگيري نمايد. 
    • وجود صفر بند روي خط تلفن نيز امكان اختلال در برقراري چراغ لينك را ايجاد مي نمايد. 
    • در اين مرحله لازم است كه تمام دستگاه هاي مخابراتي ( تلفن، فكس، caller ID ، صفر بند و ...) را از مدار خارج كرده و تنها مودم را به صورت صحيح به اسپليتر متصل كرده و برقرار شدن link را بررسي نماييد. همچنين يك بار اين مرحله را بدون اسپليتر (تنها مودم به صورت مستقيم به خط تلفن) امتحان نماييد. 
    • در نهايت مودم را چند دقيقه خاموش نگاه داشته و مجددا برقرار شدن چراغ link را بررسي كنيد. 
    • در صورتي كه مودم شما USB است ، بعد از طي مراحل بالا ابتدا پورت آن را جابجا كرده و به يك پورت USB ديگر روي كامپيوتر متصل نماييد يا ابتدا پورت USB را از کامپيوتر جدا نموده سپس کامپيوتر را Restart کرده و بعد از بالا آمدن ويندوز پورت USB را وصل کنيد. همچنين ممكن است driver مودم مشكلي داشته باشد كه بايد يك بار درايور را uninstall و مجددا install نماييد. 
    • در صورت بر طرف نشدن مشكل بامرکز فناوري اطلاعات تماس بگيريد.

•  هر مشترک بايد يک هشتم سرويس مورد تقاضا رابطور استاندارد دريافت نمايد مثلا اگرسرويس ارائه شده 128 بود 16=8÷128 بايد سرعت دانلود حدود 16 کيلو بايت باشد .
•  براي چک کردن سرعت به صورت درست و استاندارد بايد از سايت هاي معتبري چون microsoft.com وdownload.com دانلود کرده و سرعت خود را چک کنيد .
•  جهت بهبود سرعت دانلود و بيشتر شدن آن مي توانيد از نرم افزارهايي چونinternet download manager وDownload Accelerator Plus استفاده نماييد.

   سرويس ADSL هيچ هزينه اضافه اي نه روي قبض تلفن و نه جدا از آن ندارد.

 

صفحه‌ها

اشتراک در adsl


by Dr. Radut