Jump to Navigation

 

•    نرم افزار Outlook 2013,2016 را اجرا نموده و مانند شکل زیر از سربرگFile گزینه Add Account را انتخاب نمایید.

 

•    در پنجره باز شده گزینه Manual Setup or Additional Server Type را انتخاب نمایید.



 

•    در پنجره زیر، روی گزینه POP or IMAP کلیک کنید.

•    در این بخش اطلاعات خود اکانت مورد نظر را وارد نموده و در آخر گزینه ی Next را انتخاب نمایید.

در بخش "Email Address" آدرس پست الکترونیکی و در بخش “Password” گذرواژه را وارد نمایید.

در قسمت “User Name" آدرس پست الکترونیک را وارد نمایید.

Account Type را IMAP انتخاب نمایید.

در بخش‌های " Incoming Server" و "Outgoing server - SMTP"   همانند تصویر عمل کنید.

•    بعد از وارد کردن اطلاعات و قبل از زدن گزینه Next گزینه More Settings را انتخاب نمایید.

در سربرگ Outgoing Server تیک گزینه My outgoing server (SMTP) requires authentication را انتخاب کنید.

همچنین در سربرگ Advanced   پورت incoming server   را  993 و پورت outgoing server  را 465 تنظیم نمایید. و نوع رمز نگاری را SSL  انتخاب کنید.

در صورت تمایل به نگه داری نسخه ایی از ایمیل ها درون وب میل، گزینه Leave a copy of messages on the server را انتخاب نمایید.

 گزینه Remove from server after مربوط به مدت زمان نگه داری ایمیل در وب میل و Remove from server when   deleted from deleted Items  مربوط به حذف ایمیل بلافاصله پس از حذف ایمیل از پوشه Deleted Items  در Outlook را مشخص می نماید؛ در صورت تمایل تنظیمات مورد نظر را اعمال نمایید.

* جهت حذف بلافاصله ایمیل ها از وب میل و عدم نگه داری کپی از ایمیل ها در وب میل، نیازی به انتخاب گزینه Leave a copy of messages on the server  نمی باشد.

 

پس از NEXT  پنجره ای جهت بررسی اتصال مشاهده می کنید که لازم است نتیجه ای همانند زیر را مشاهده نمایید.

 

اگر شما همه موارد را صحیح وارد کرده اید با پنجره زیر روبرو خواهید شد.

 

 

 

کاربرد این مورد زمانی است که شما با مخاطبان خاصی تبادل ایمیل زیادی دارید و با این کار می توانید بر اساس آدرس ایمیل افراد دسته بندی مشخص داشته باشید و با کلیک کردن بر روی آن به تمامی ایمیل های رد و بدل شده ما بین خود و آن افراد دسترسی مستقیم داشته باشید. ( در مثال بالا تمامی ایمیل هایی که با آدرس test@cc.iut.ac.ir  انجام گرفته است در پوشه test قابل دسترسی هستند)

1-ابتدا در بالای صفحه سمت راست برروی قسمت Search کلیک نموده سپس  برروی گزینه Create Search Folder  قرار می گیریم.

2- در قسمت Name ،یک اسم انتخاب می کنیم در قسمت ، Type نوع آن را مشخص می کنیم سپس در قسمت Filter آدرس ایمیل مورد نظر را انتخاب می کنیم

3- در قسمت سمت چپ صفحه در قسمت Search Folder می توانیم نمایش گروه بندی های زیر ببینیم

 

 

1- ابتدا برروی آیکن بالای صفحه سمت راست کلیک کرده از منوی باز شده گزینه options را انتخاب کرده سپس برروی گزینه privacy & Security کلیک می نماییم

2-  گزینه Saved Login را انتخاب کرده

3- صفحه ای به شکل زیر باز می شود لیست صفحات لاگین شده را نمایش می دهد با کلیک برروی گزینه Saved password پسوردهای صفحات که لاگین نموده اید را نمایش می دهد.

 

طریقه دسترسی به پسورد ذخیره شده برروی مرورگرGoogle Chrome

 

  1. ابتدا برروی آیکن بالای صفحه سمت راست کلیک کرده از منوی باز شده گزینه settings را انتخاب می نماییم

2

2- سپس برروی گزینه در قسمت Search گزینه Manage password را جستجو  و سپس برروی آن کلیک می نماییم

 

3- لیست صفحاتی که لاگین کرده ایم را نمایش می دهد برروی آیکن  چشم کلیک نموده پسوردها را نمایش می دهد

 

لازم به ذکر است برای نمایش پسوردها باید صفحه لاگین که برایتون باز می شود کلمه عبور مربوط به لاگین صفحه ورود به ویندوز کامپیوتر خود را وارد نمایید.

 

طریقه دسترسی به پسورد ذخیره شده برروی مرورگر Google Chrome

 

نحوه وارد کردن اطلاعات تماس کاربران از ایمیل قبلی (mail-old.iut.ac.ir) به ایمیل فعلی (mail.iut.ac.ir)

انتقال اطلاعات تماس کاربران شامل دو مرحله می شود. مرحله اول دریافت اطلاعات از ایمیل قبلی و مرحله دوم وارد کردن این اطلاعات (اتوماتیک) در ایمیل جدید می باشد.

مرحله اول (دریافت فایل اطلاعات کاربران از ایمیل قبلی) :

جهت انتقال اطلاعات تماس کاربران (contacts) از ایمیل قبلی کافی است از تاریخ رسمی انتقال  به آدرس mail-old.iut.ac.ir مراجعه نموده و مراحل زیر را اجرا نمایید :

  1.  ازمنوی Preference وارد پوشه Import/Export شوید.
  2. درقسمت Export ، از سه گزینه مربوط به Type گزینه Contacts را انتخاب کنید.
  3.  از لیست رو به روی Contacts عبارت Account Contacts را انتخاب کنید.
  4.  در قسمت Source ، Contacts را انتخاب کنید.
  5. گزینه Export را بزنید.
  6. در پنجره باز شده گزینه Save را زده و مسیر ذخیره سازی را مشخص کنید ( این مسیر را برای مرحله دوم به خاطر بسپارید ) و سپس Ok را بزنید.
  7. مرحله 4 را اینبار در قسمت Source گزینه  Emailed Contacts  را انتخاب کرده و مراحل 5 و 6 را انجام دهید.

مرحله دوم (وارد کردن اطلاعات تماس در ایمیل جدید ):

  1. وارد بخش options  می شوید.
  2. از سربرگ import/export  روی دکمه upload  کلیک نمایید :

سپس فایلی که در مرحله اول ذخیره نموده اید را انتخاب کرده و روی دکمه Load  کلیک نمایید.

  1. در نهایت در پایین صفحه روی گزینه import  کلیک نمایید :

 

2- در ابتدای جدول ستون مربوط به email را بر روی گزینه Email 1 و ستون مربوط به fullName را بر روی Last name تنظیم نمایید

 

از قسمت Options و در سربرگ General از قسمت Skin Style می توان رنگ پس زمینه را تغییر داد. همچنین از قسمت  Date Format, Time Formatفرمت نمایش ساعت و تاریخ   را تغییر داد.

در قسمت Options سربرگ Calendar را انتخاب کرده و مطابق نیاز خود شخصی سازی نمایید :

در قسمت option سربرگ Mail را انتخاب نموده سپس در سمت چپ صفحه گزینه Signature  را انتخاب کرده و مطلب مورد نظر رابه عنوان Signature (در سمت راست ) اضافه می نماییم :

 

در قسمت Option سربرگ Mail را انتخاب کرده در قسمت چپ صفحه سربرگ Rules را انتخاب نموده سپس گزینه Add را انتخاب  می نماییم:

 

سپس در صفحه ای به شکل زیر باز می شود می توانیم شرایط فیلتر کردن را مشخص نماییم :

 

 

در قسمت Option  سربرگ Mail را انتخاب کرده و سپس در قسمت سمت چپ صفحه برروی سربرگ Forward قرار می گیریم در کادر روبروی Forward ایمیل موردنظر را وارد می نماییم لازم به دکر است در صورتی که بخواهیم علاوه برارسال به ایمیل دیگر یک کپی آن در میل باکس نگهداری شود گزینه Keep emails in mailbox راتیک می زنیم:

 

پس از ورد به پست الکترونیکی جهت ورود به تنظیمات در قسمت راست برروی گزینهOptions  کلیک می نماییم:

لازم به ذکراست تغییر پسورد از طریق سایت acc.iut.ac.ir امکان پذیراست.

 

برای تغییر زبان قبل از ورود به حساب کاربری در قسمت سمت راست صفحه کادر می توانیم زبان مورد نظر انتخاب کرد :

 

ضوابط استفاده از سرويس پست الکترونيکي دانشگاه

 
سرویس پست الکترونیکی دانشگاه توسط مرکز فناوری اطلاعات و از طریق شبکه دانشگاه به کاربران دانشگاهی ارائه می شود. این سرویس برای اساتید در بدو استخدام با معرفی از طرف دفتر کارگزینی هیئت علمی و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ابتدای سال تحصیلی به صورت گروهی و براساس اطلاعات سیستم گلستان ایجاد می گردد. این سرویس برای کارمندان در صورت نیاز با معرفی از طرف واحد مربوطه ایجاد می گردد. به دلیل محدودیت میزان حافظه سخت افزاری سیستم، حجم صندوق پست الکترونیکی کاربران (Mailbox) محدود می باشد. لذا لازم است وضعیت میزان حافظه استفاده شده سیستم و حجم صندوق های کاربران مدیریت شود. در این راستا مقرر گردیده است ضوابط زیر در مورد کاربران به مرحله اجرا گذاشته شود.
 
 
 
اعضاي هيئت علمي
 

  • اين سرويس همواره در اختيار اعضاي محترم هيئت علمي شاغل و بازنشسته قرار دارد.
  • اين سرويس درصورتيکه به هر دليلي همکاري عضو محترم هيئت علمي با دانشگاه به اتمام برسد با اطلاع قبلي قطع مي گردد.
  • درصورتيکه حجم MailBox عضو هيئت علمي پر شده باشد، امکان دریافت ایمیل نخواهد داشت و در صورت استمرار این وضعیت به مدت بیش از سه ماه از تاریخ پرشدن Mailbox و عدم مدیریت آن، mailbox غیر فعال می گردد. با توجه به این مسئله حتی در صورت Forward  کردن ايميلهاي خود به آدرس ديگري، لازم است ايميلهاي خود را مديريت نموده تا mailbox غیر فعال نگردد.

 
 
 
دانشجويان تحصيلات تکميلي
 

  • اين سرويس همواره در اختيار دانشجويان تحصيلات تکميلي قرار دارد.
  • درصورتي که دانشجويي تبديل وضعيت از مقطعي به مقطع ديگر داشته باشد مي تواند همان ايميل را براي مقطع بعدي نگهداري نمايد.
  • از زمان فارغ التحصيلي به بعد درصورتيکه دانشجو بيش از يکسال وارد سرور نشود، ايميلهاي شخص حذف مي گردد و فقط شناسه ايشان حفظ می شود.
  • دانشجوياني که از Outlook جهت ارسال ايميلهاي خود استفاده مي کنند و يا ايميهاي خود را به مکان ديگري Forward کرده اند، لازم است مرتباً به Webmail دانشگاه وارد شده و حجم Mailbox خود را بررسي کرده و از پر شدن آن جلوگيري نمايند.
  • درصورتي که Mailbox دانشجو پر شده باشد امکان دريافت ايميل نخواهد داشت و در صورت استمرار این وضعیت بمدت بیش از سه ماه از تاريخ پر شدنMailbox   و عدم مدیریت آن، Mailbox غیرفعال می گردد.

**لازم به ذکر است این ضوابط از اول دیماه 91 اعمال می گردد.

ایمیل

جهت مشاهده فیلم آموزش سرویس جدید ایمیل دانشگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید

 توضیحات تکمیلی تغییرات ایمیل دانشگاه

 

در صورت بروز مشکل در ایمیل جدید می توانید با مسئولین شبکه قسمت خود در ساعات اداری (8 الی 16) تماس بگیرید ( جهت مشاهده لیست مسئولین شبکه کلیک نمایید)

و همچنین می توانید از طریق سامانه پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات (تیکت) اقدام نمایید. (tkt.iut.ac.ir)

سرویس پست الکترونیکی به تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در هنگام ورود از طرف مرکز فناوری اطلاعات اعطاء می گردد.

دانشجویان مذکور می توانند از طریق گزارش 672 درسیستم گلستان اطلاعات شناسه کاربری و پسورد خود را بدست آورند.

لازم به ذکر است فقط دانشجویانی که در زمان مقرر ثبت نام نمی کنند و یا به دلایلی دیگر با تأخیر ثبت نام می کنند در دوره اول ایجاد ایمیلها ایجاد نخواهد شد آدرس پست الکترونیکی این دانشجویان بعد از حذف و اضافات ایجاد می گردد و همانند سایر دانشجویان میتوانند از گزارش 672 گلستان اطلاعات کاربری خود را بدست آورند.

همچنین دانشجویانی که در مقطع قبلی دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان بوده و آدرس پست الکترونیکی در اختیار دارند، همچنان همان آدرس برای مقطع بعدی تعریف می گردد.

لذا لازم است با اهتمام به موقع در هنگام ثبت نام ، شماره دانشجویی قبلی خود را در موقع ثبت نام شماره دانشجویی قبلی خود را به مسنول پذیرش آموزش اعلام کنند.

دانشجویان مهمان تمامی مقاطع برای همان ترمی که میهمان هستند فقط شناسه اینترنت دریافت می کنند و لذا به هیچ عنوان به این دانشجویان آدرس پست الکترونیکی اعطا نخواهد گردید.

در صورتی پس از موعد ذکر شده اطلاعات در سیستم گلستان موجود نبود لطفا از طریق ارسال یک تیکت که حاوی نام و نام خانوادگی انگلیسی شماره دانشجویی، کد ملی ، مقطع تحصیلی و نام دانشکده باشد را از طریق سامانه زیر ارسال کنید.



Services1 | by Dr. Radut