Jump to Navigation

پس از ورود به ایمیل می توانید در قسمت پایین و سمت چپ صفحه مطابق شکل زیر میزان فضای مورد استفاده و فضای کل ایمیل خود را مشاهده نمایید :

ابتدا گزينه setting  را از سمت راست بالای صفحه انتخاب نموده و  برروی گزينه Filter قرار گرفته در باكس وسط مطابق با قسمت 3 تصویر پایین برروی علامت + كليك نماييد . در نوار کنار در قسمت execute the following actions در منوی زير آن  گزينه send Message Copy to   را انتخاب نماييد.

طبق تصوير در مرحله اول گزينه send Message Copy to را انتخاب كرده در box روبروی آن آدرس ايميلی كه می خواهيم forward انجام شود را می نويسيم. سپس در مرحله دوم يك نام براي قانونForward  انتخاب نموده و با انتخاب all message تمامي ايميل هايی كه  می آيد به ايميل مورد نظر ارسال می گردد.

ابتدا گزينه setting را از سمت راست بالای صفحه انتخاب نماييد. برروی گزينه Response قرار گرفته در باكس وسط صفحه در پايين آن برروی علامت + كليك نماييد لازم به ذكر است در اين قسمت می توانيد ليست پاسخ های نوشته شده  را مشاهده نماييد. سپس صفحه سمت راست برايتان نمايش داده می شود كه در اين قسمت پاسخ های آماده خود را اضافه كنيد.

در زمان ارسال ایمیل جدید (یا پاسخ به ایمیل دریافت شده) می توانید از منوی بالای آن گزینه response را انتخاب نموده و با کلیک روی عنوان آن متن نوشته شده را در ایمیل خود وارد کنید:

ابتدا گزينه setting  را از سمت راست بالای صفحه انتخاب نموده و  برروی گزينه Filter قرار گرفته در باكس وسط صفحه بخش پايين آن برروی علامت + كليك نماييد . در اين قسمت می توانيد ليست دسته بندی گروه های فیلتر را مشاهده و اضافه نمایید. در نوار کنار آن می توانید برای گروه انتخاب شده در نوار قبلی فیلترهای جدید ثبت نمایید.

از دو طريق مي توانيد ايميل هاي خود را باز كنيد.

  1. با دابل كليك كردن برروي ايميل مي توانيد آن را باز كنيد
  2. يا اينكه برروي گزينه Show Preview Pan كليك نماييد تا پيش نمايش ايميل ارسالي را نمايش دهد

ابتدا برروی گزينه setting كليك كرده سپس از منوی سمت چپ گزينه Identifics را انتخاب كرده سپس برروي ايميل دبل كليك كنيد در سمت راست صفحه ای باز مي شود كه مطابق شكل مي توانيد متن امضاء خود را در قسمت signature اضافه نماييد سپس ذخيره نماييد.

ابتدا برروي دكمه setting كليك كرده برروي folder قرار گرفته سپس از پايين صفحه برروي دكمه + قرا گرفته در قسمت Folder Name نام شاخه مورد نظر را تايپ نماييد در  قسمت Paranet Folder مسيري كه پوشه را در نظر داريد قرار دهيد مشخص مي نماييد و سپس برروي  گزينه save كليك نماييد.

برای ارسال ايميل برروی دكمه  Compose كليك نماييد.

ابتدا برروي گزينه Setting قرار گرفته سپس از منوي سمت چپ گزينه Junk را انتخاب كرده برروي گزينه Address Rules  قرار گرفته، در سمت راست صفحه مي توانيم يك Rule براي دريافت ايميها بنويسيد در صورتي كه بخواهيد از يك دامنه مشخص ايميل دريافت نكنيد گزينهReject Mail From  انتخاب كرده در باكس روبروي آن به عنوان مثال تايپ مي كنيم *@gmail.com در صورتي كه بخواهيم از يك آدرس مشخص ايميل دريافت نكنيم آدرس ايميل به طور كامل تايپ مي كنيم.

نحوه فعال کردن قابلیت مرتب سازی مکاتبات (Conversations arrangement)

بصورت پیش فرض مکاتبات بر اساس زمان (Date)  مرتب سازی می شوند، می توان با فعال کردن مرتب سازی بر اساس مکاتبات بصورت بهینه تر از Outlook استفاده نمود. برای این منظور همانند تصویر زیر عمل نمایید.

 

•    نرم افزار Outlook 2013,2016 را اجرا نموده و مانند شکل زیر از سربرگFile گزینه Add Account را انتخاب نمایید.

 

•    در پنجره باز شده گزینه Manual Setup or Additional Server Typeرا انتخاب نمایید :


 

•    در پنجره زیر، روی گزینه POP or IMAP کلیک کنید.

•    در این بخش اطلاعات خود اکانت مورد نظر را وارد نموده و در آخر گزینه ی Next را انتخاب نمایید.

در بخش "Email Address" آدرس پست الکترونیکی و در بخش “Password” گذرواژه را وارد نمایید.

در قسمت “User Name" آدرس پست الکترونیک را وارد نمایید.

Account Type را IMAP انتخاب نمایید.

در بخش‌های " Incoming Server" و "Outgoing server - SMTP"   همانند تصویر عمل کنید.

•    بعد از وارد کردن اطلاعات و قبل از زدن گزینه Next گزینه More Settings را انتخاب نمایید.

در سربرگ Outgoing Server تیک گزینه My outgoing server (SMTP) requires authentication را انتخاب کنید.

همچنین در سربرگ Advanced   پورت incoming server   را  993 و پورت outgoing server  را 465 تنظیم نمایید. و نوع رمز نگاری را SSL  انتخاب کنید.

در صورت تمایل به نگه داری نسخه ایی از ایمیل ها درون وب میل، گزینه Leave a copy of messages on the server را انتخاب نمایید.

 گزینه Remove from server after مربوط به مدت زمان نگه داری ایمیل در وب میل و Remove from server when   deleted from deleted Items  مربوط به حذف ایمیل بلافاصله پس از حذف ایمیل از پوشه Deleted Items  در Outlook را مشخص می نماید؛ در صورت تمایل تنظیمات مورد نظر را اعمال نمایید.

* جهت حذف بلافاصله ایمیل ها از وب میل و عدم نگه داری کپی از ایمیل ها در وب میل، نیازی به انتخاب گزینه Leave a copy of messages on the server  نمی باشد.

 

پس از NEXT  پنجره ای جهت بررسی اتصال مشاهده می کنید که لازم است نتیجه ای همانند زیر را مشاهده نمایید.

 

اگر شما همه موارد را صحیح وارد کرده اید با پنجره زیر روبرو خواهید شد.

 

 

 

1- ابتدا برروی آیکن بالای صفحه سمت راست کلیک کرده از منوی باز شده  ابتدا به Options را انتخاب نمایید، سپس در قسمت Forms & Passwords روی دکمه Saved Logins  کلیک نمایید.

2-  گزینه Saved Login را انتخاب کرده

3- صفحه ای به شکل زیر باز می شود لیست صفحات لاگین شده را نمایش می دهد با کلیک برروی گزینه Saved password پسوردهای صفحات که لاگین نموده اید را نمایش می دهد.

 

طریقه دسترسی به پسورد ذخیره شده برروی مرورگرGoogle Chrome

 

  1. ابتدا برروی آیکن بالای صفحه سمت راست کلیک کرده از منوی باز شده گزینه settings  در پایین صفحه قسمت Advanced  وارد شده و سپس Manage Passwords نمایید.

2

2- سپس برروی گزینه در قسمت Search گزینه Manage password را جستجو  و سپس برروی آن کلیک می نماییم

 

3- لیست صفحاتی که لاگین کرده ایم را نمایش می دهد برروی آیکن  چشم کلیک نموده پسوردها را نمایش می دهد

 

لازم به ذکر است برای نمایش پسوردها باید صفحه لاگین که برایتون باز می شود کلمه عبور مربوط به لاگین صفحه ورود به ویندوز کامپیوتر خود را وارد نمایید.

 

طریقه دسترسی به پسورد ذخیره شده برروی مرورگر Google Chrome

 

1- دانشجویانی که از مقاطع قبل ایمیل فعال دانشگاه صنعتی دارند دارای دو گزینه می باشند : گزینه اول نگهداری همان آدرس ایمیل قبلی است که می بایست این درخواست را از طریق سامانه پشتیبانی دانشگاه صنعتی اصفهان به نشانی (http://tkt.iut.ac.ir) به ما اطلاع دهند. گزینه دوم درخواست آدرس جدید می باشد که می توانند از طریق بند دوم همین متن اقدام نمایند. توجه داشته باشند که در صورت تعویض آدرس ایمیل ، آدرس ایمیل قبلی آن ها طبق قوانین بسته خواهد شد.

۲- دانشجویان جدید می توانند با مراجعه به سامانه مدیریت شناسه (id.iut.ac.ir) درخواست ایمیل خود را ثبت کنند. نام کاربری دانشجویان جدیدالورود در این سامانه شماره دانشجویی و کلمه عبور آن‌ها کلمه عبور مندرج در گزارش ۶۷۲ گلستان خواهد بود.

۳- نام کاربری و کلمه عبور اکانت اینترنت دانشجویان جدیدالورود کلیه مقاطع به ترتیب شماره دانشجویی و کلمه عبور مندرج در گزارش ۶۷۲ گلستان خواهد بود. برای اطلاع از جزئیات نحوه اتصال به اینترنت به سایت مرکز فناوری اطلاعات (it.iut.ac.ir) مراجعه نمایید.

دانشجویان مهمان تمامی مقاطع برای همان ترمی که میهمان هستند فقط شناسه اینترنت دریافت می کنند و لذا به هیچ عنوان به این دانشجویان آدرس پست الکترونیکی اعطا نخواهد گردید.
در صورت بروز مشکل در ایمیل جدید می توانید با مسئولین شبکه قسمت خود در ساعات اداری (8 الی 16) تماس بگیرید.
( جهت مشاهده لیست مسئولین شبکه کلیک نمایید)
و همچنین می توانید از طریق سامانه پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات (تیکت) اقدام نمایید.
(http://tkt.iut.ac.ir)
 

نحوه خواندن ايميل

از دو طريق مي توانيد ايميل هاي خود را باز كنيد.

  1. با دابل كليك كردن برروي ايميل مي توانيد آن را باز كنيد
  2. يا اينكه برروي گزينه Show Preview Pan كليك نماييد تا پيش نمايش ايميل ارسالي را نمايش دهد



Book | by Dr. Radut