رفتن به محتوای اصلی
x

چراغ link مودم من ثابت نيست چه بايد بكنم؟

   براي برطرف کردن اين مشكل به موارد زير توجه فرماييد: 
    • ابتدا وصل بودن بوق تلفن خود را بررسي كنيد. در صورت قطعي بوق با 117 تماس گرفته و اعلام خرابي نماييد. 
    • اتصالات فيزيكي را مجددا چك كنيد و از وصل بودن خط تلفن به line مودم اطمينان حاصل فرماييد. 
    • از صحت اتصالات مودم و گوشي تلفن و خط تلفن به اسپليتر اطمينان حاصل كنيد. 
    • پريز يا دو شاخه ضد برق مي تواند از ثابت شدن چراغ لينك جلوگيري نمايد. 
    • وجود صفر بند روي خط تلفن نيز امكان اختلال در برقراري چراغ لينك را ايجاد مي نمايد. 
    • در اين مرحله لازم است كه تمام دستگاه هاي مخابراتي ( تلفن، فكس، caller ID ، صفر بند و ...) را از مدار خارج كرده و تنها مودم را به صورت صحيح به اسپليتر متصل كرده و برقرار شدن link را بررسي نماييد. همچنين يك بار اين مرحله را بدون اسپليتر (تنها مودم به صورت مستقيم به خط تلفن) امتحان نماييد. 
    • در نهايت مودم را چند دقيقه خاموش نگاه داشته و مجددا برقرار شدن چراغ link را بررسي كنيد. 
    • در صورتي كه مودم شما USB است ، بعد از طي مراحل بالا ابتدا پورت آن را جابجا كرده و به يك پورت USB ديگر روي كامپيوتر متصل نماييد يا ابتدا پورت USB را از کامپيوتر جدا نموده سپس کامپيوتر را Restart کرده و بعد از بالا آمدن ويندوز پورت USB را وصل کنيد. همچنين ممكن است driver مودم مشكلي داشته باشد كه بايد يك بار درايور را uninstall و مجددا install نماييد. 
    • در صورت بر طرف نشدن مشكل بامرکز فناوري اطلاعات تماس بگيريد.

تحت نظارت وف ایرانی