رفتن به محتوای اصلی
x

راهنمای ارسال و دریافت فکس

به voip.iut.ac.ir بروید.

روی دکمه Login کلیک کنید و با احراز هویت مرکزی‌تان وارد شوید.

 

پس از ورود از منوها گزینهٔ «فکس» یا Applications->Fax Server را انتخاب کنید.

در این صفحه فکس (های) تعریف شده را می‌بینید.

در مقابل شماره فکس، چهار گزینه وجود دارد:

  • New: برای ارسال فکس جدید
  • Inbox: فکس‌های دریافتی
  • Sent: فکس‌هایی که قبلا فرستاده‌اید
  • Log: گزارش‌های ارسال و دریافت فکس

 

ارسال فکس جدید

قبل از هر اقدامی باید فایل فکس‌تان را در قالب PDF آماده کنید. دقت کنید کنید که قالب‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.

همچنین شکل صفحات باید به صورت عمودی معمول و نه افقی باشد. در صورت افقی بودن با نرم‌افزاری صفحات را بچرخانید.

  • روی New کلیک کنید.
  • در قسمت Fax Number شماره تلفن مقصد را با پیش‌شماره (94 برای اصفهان و کد برای استان‌های دیگر) وارد کنید.
  • در قسمت Fax File(s) فایل PDF را بارگذاری کنید.
  • سایر قسمت‌ها را خالی بگذارید.
  • روی دکمه SEND در بالای صفحه کلیک کنید.

اکنون فکس شما در صف ارسال قرار می‌گیرد.

از قسمت Log در صفحه اول می‌توانید گزارش‌های مربوط به ارسال آن را مشاهده کنید.

در صورت ارسال موفق یک خط با Result برابر OK در اول گزارش‌ها اضافه می‌شود.

همچنین فایل ارسالی شما در قسمت Sent قرار می‌گیرد.

در غیر این صورت سامانه پس از چند بار تلاش خطایی را درج می‌کند.

 

دریافت فکس

فکس‌های دریافتی در قسمت Inbox قابل مشاهده‌اند. برای بارگیری آن‌ها روی PDF کلیک کنید.

توجه کنید مدت زمان نگهداری فایل فکس‌ها روی سرور محدود است و پس از مدتی به طور خودکار پاک خواهند شد.

 

عیب‌یابی مشکلات

مشکلات ورود:

اگرهنگام ورود باز هم به صفحه ورود Voip بازگشتید احتمالا نام کاربری شما روی Voip تعریف نشده است.

اگر خطای عدم دسترسی گرفتید برای گرفتن دسترسی با پشتیبانی تماس بگیرید.

مشکلات ارسال:

عدم ارسال فکس می‌تواند به علل زیر باشد:

  • مشغول بودن یا خراب بودن یا روی فکس نرفتن شماره مقصد: پیشنهاد می‌شود همیشه قبل از ارسال با تلفن معمولی شماره مقصد را امتحان کنید تا بوق فکس داشته باشد.
  • مشکلات مخابراتی: ممکن است به علت تعمیرات یا قطعی خطوط مخابراتی امکان ارسال نباشد. این مورد در صورت وجود، کلی است و فقط مختص شما نیست.

مشکلات دریافت:

در صورت عدم امکان دریافت با خطی غیر از خطوط دانشگاه مثلا گوشی همراه، شماره فکس‌تان را شماره‌گیری کنید و مطمئن شوید بوق فکس داشته باشد.

 

در صورت به نتیجه نرسیدن برای رفع مشکلات یا راهنمایی، یک درخواست پشتیبانی در support.iut.ac.ir قسمت Voip با ذکر جزئیات ثبت کنید.