برای دیدن مراحل به روز رسانی مرورگرهای فایر فاکس وکروم اینجا را کلیک کنید.
پسورد سامانه یکتا با پسورد ایمیل دانشگاهی و سامانه های هما و iutbux یکی میباشد هر تغییر پسوردی در این سامانه ها برای همه اعمال می شود.
لازم است از مرورگرهای فایرفاکس و کروم ورژن 60 به بالا استفاده نمایید.
لازم است از مرورگرهای فایرفاکس و کروم ورژن 60 به بالا استفاده نمایید.
حساب دانشجویان جدید با تاخیر یک الی دو روزه نسبت به تاریخ ثبت نام در گلستان روی سامانه یکتا ایجاد می شود. تا آن موقع با پیغام «نام کاربری در سایت موجود نیست» مواجه خواهید شد.
بعد از وارد شدن به سايت yekta.iut.ac.ir روی گزینه تغییر یا فراموشی کلمه عبور در مدیریت شناسه کلیک کنید با این کار به صفحه مدیریت شناسه منتقل میشوید. روی فراموشی کلمه عبور کلیک کنید.پسورد جدید به شماره تلفنی که در سامانه گلستان ثبت کرده اید ارسال میشود. در صورتی که شماره ثبت شده شما تغییر کرده از طریق آدرس ایمیل support+sso@iut.ac.ir درخواست تغییر شماره موبایل دهید.
این خطا مربوط به تنطیم پروکسی است .لطفا پروکسی خود را غیرفعال نمایید.
برای ورود به سامانه روی احراز هویت مرکزی کلیک کنید تا به صفحه وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور ارجاع داده شوید.
الف)شماره دانشجویی شما بعنوان نام کاربری و کلمه عبور شما همان پسورد ایمیل است.
ب) دانشجویان جدیدالورود با شماره دانشجویی بعنوان نام کاربری و گذرواژه موجود در گزارش ۶۷۲ گلستان بعنوان کلمه عبور می توانند وارد سامانه یکتا شوند.
اگر شما دانشجوی فعال هستید و فقط استاد شما را بعنوان کمک اساتید سامانه به درس مربوطه اضافه کرده باشند، شما با همان شناسه شماره دانشجویی و پسورد ایمیل از طریق لینک احراز هویت مرکزی امین می توانید وارد سامانه شده و هم درسهای ترم خود را ببینید و هم درسی که بعنوان استاد حل تمرین آن هستید را مشاهده و مدیریت نمایید.
اگر شما دانشجوی فعال هستید ودر گلستان اسم شما بعنوان استادسامانه منظور شده باشد، شما با نام کاربری شماره دانشجویی و پسورد ایمیل از طریق لینک احراز هویت مرکزی امین می توانید وارد سامانه شده و درسهای ترم خودتان را ببینید همچنین با کد استادی که آموزش دانشکده برای شما صادر کرده وکلمه عبوری که مدیر سامانه یکتا برای شما صادر می کند از طریق ورود سایر کاربران می توانید وارد سامانه شده و درسی که بعنوان استادیا کمک استاد آن هستید را مشاهده و مدیریت نمایید.
لطفا حجم mailbox خود را چک بفرمایید شاید پر شده باشد که در اینصورت ایمیلی دریافت نمی کنید ولازم است کمی از ایمیلهای پرحجم را از پوشه های inbox و sent پاک کنید و سپس پوشه trash را خالی کنید تا فضای خالی بوجود آید. درغیر اینصورت با ارسال شماره پرسنلی، نام و نام خانوادگی و دانشکده از طریق تیکت (tkt.iut.ac.ir)، مدیر سامانه مشکل را بررسی می نماید.
اگر ایمیل دانشگاهی ندارید به سامانه id.iut.ac.ir بروید و درخواست ایمیل دانشگاه دهید.
لطفا حجم mailbox خود را چک بفرمایید شاید پر شده باشد که در اینصورت ایمیلی دریافت نمی کنید ولازم است کمی از ایمیلهای پرحجم را از پوشه های inbox و sent پاک کنید و سپس پوشه trash را خالی کنید تا فضای خالی بوجود آید. درغیر اینصورت با ارسال شماره پرسنلی، نام و نام خانوادگی، دانشکده از طریق تیکت (tkt.iut.ac.ir)، مدیر سامانه مشکل را بررسی می نماید.
پس از ورود به درس مورد نظر با استفاده از آیکون شما می توانید استاد یا همکلاسی خود را جستجو و با ایشان از طریق پیام در ارتباط باشید.
دانشجویانی که ایمیل از طرف سامانه درس درخصوص بار گذاری مطالب اساتید دریافت نمی کنند یا ایمیل دانشگاه ندارند یا ایمیل ثانویه در مدیریت شناسه ثبت نکرده اند که در اینصورت یک ایمیل جعلی بفرمت شماره دانشجویی@lms.iut.ac.ir در سامانه درس برای دانشجو ثبت می شود که طبیعتا ایمیلها را دریافت نمی کند. لذا لازم است اطلاعات خود را در سامانه مدیریت شناسه کامل کنید و ایمیل ثانویه را ثبت نمایید تا بطور خودکار در سامانه درس درج شود. نکته مهم دیگر در این ارتباط این است که اولویت سامانهyekta ادرس ایمیل ثبت شده داخل دانشگاه است. پس حتما ایمیل اصلی خود را ایمیل دانشگاه بگذارید
می توانید حجم فایل را با کمک یکی از نرم افزارهای کم کننده حجم مانند هند بریک کم کنید یا اینکه آنرا در iutbux قرار دهید. راهنمای ویدیویی هر 2 روش در قسمت راهنماها قرار داده شده است.
بله فایل مورد نظر در سامانه قرار می گیرد.اما استاد هم همین تاخیر را می بیندو ممکن است استادبرای تحویل بعد از موعد مقرر نمره ای را کسر کنند یا آنرا قبول نکنند.
می توانید حجم فایل را با کمک یکی از نرم افزارهای کم کننده حجم مانند هند بریک کم کنید یا اینکه آنرا در iutbox قرار دهید. راهنمای ویدیوی هر 2 روش در قسمت راهنماها قرار داده شده است.
اگر استاد درس برای شما تکلیفی ارائه کرده باشد شما پس از انجام تکلیف بسته به نوع تکلیف می توانید پاسخ خود را در قالب فایلهای متنی word، pdf وtxt ویا ویدئویی بارگذاری نمایید.
خیر. هر زمان نمرات در سیستم گلستان ثبت نهایی شود، آن درس به طور خودکار از لیست دروس شما در سامانه اموزش مجازی یکتا حذف می شود.
لینکهایی که به رنگ آبی باشند قابل دانلود هستند ولی اگر لینکی به رنگ صورتی یا هر رنگ دیگری باشد که وقتی موس را روی آن قرار می دهید تغییر در شکل موس پیش نیاید باید لینک را copy کنید و در نوار آدرس مرورگرpaste کنید تا دانلود شود.
برای دانلود فیلم ذخیره شده از کلاس آنلاین بیگ بلوباتن روی قسمت presentation کلیک کنید و سپس درقسمت چپ بالای صفحه بازشده روی علامت 3 خط رفته ودانلود mp4 را انتخاب کنید.به راهنمای متنی دانلود کلاس بیگ بلو باتن مراجعه کنید.
احتمالا موبایل شما نرم افزار مربوطه را ندارد لطفا با لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی چک بفرمایید.
بر روی منوی کنارمیکروفون کلیک نمایید و سپس گزینه Adjust Volume را انتخاب کنید.با جابجا کردن اهرم به سمت راست می توانید صدا را زیاد کنید.
ترم مورد نظررا انتخاب کنید. در کنار آن یک علامت + می بینید, روی آن بزنیدتا به علامت – تبدیل شود.با این کار دروس ترم شما نمایش داده می شود.
در صورتی که امکانات صوتی را دارید وبخواهید در کلاس صحبت کنید ,با کلیک کردن مراحل 1تا 7 را انجام دهید .توجه کنیدپس از اتمام صحبت میکروفون را حتما خاموش کنید تا نویز در کلاس ایجاد نشود.
مانسخه آپدیت و به روز Google Chrome و Mozilla Firefox را توصیه میکنیم. مورد ديگري كه پیشنهاد میگردد اين است كه كش مرورگر خود را پاك كنيد.
یك راه ميانبر براي اينكاردر pcولپ تاپ اين است كه در قسمت خالي مرورگركليك كنيد وكليدهاي(ctrl+shift+delete) را فشار دهيد.
برای دیدن مراحل به روز رسانی مرورگرهای فایر فاکس وکروم اینجا را کلیک کنید.
1-ممکن است به طور استثنا این جلسه ,کلاس شما برگزار نشودواستاد اطلاع رسانی کرده باشند. از استاد علت برگزار نشدن کلاس را جویا شوید.
2-ممکن است کلاس شماگروه بندی شده باشد وکلاس برای گروه شما برگزار نشده باشد. از استاد علت برگزار نشدن کلاس را جویا شوید.
بله. تا زمانی که مدت زمان کلاس پایان نیافته است می توانید مجدد وارد کلاس شوید.
بله. بنابر تشخیص استاد هریک از دانشجویان می توانند در نقش ارائه دهنده قرار بگیرند و فایل های تصویری و صوتی خود را با دیگر اعضای حاضر در کلاس به اشتراک بگذارند
در صورتي كه امكانات صوتي را داريد بر روي علامت raise hand كليك نماييد. استاد متوجه مي شوند و ميكروفون شما را فعال مي كند وبعد برروي ايكون ميكروفون برروي گوشيتان يا رايانه كلیک كرده و صحبت نماييد.توجه کنید پس از اتمام صحبت باید میکروفون را خاموش کنید تا نویز در کلاس ایجاد نشود.
در 3 زمان شما نمی توانید وارد کلاس بیگ بلو باتن شوید:
1.هنوززمان شروع کلاس نرسیده باشد.
2.استاد هنوزوارد کلاس نشده باشند.بایدمنتظر بمانید.
3.زمان کلاس به پایان رسیده باشد.
برای استفاده از کلاس های آنلاین, حتماVPNخود را قطع کنید.چرا که این نرم افزار ها مانع از دسترسی شما به سرور خواهد شد.
برای ارایه کننده یعنی استاد یا شخصی که می خواهد ارایه داشته باشد اصلا توصیه نمی شود .اما دانشجویان می توانند از موبایل یا تبلت استفاده کنند.
به هنگام پخش جلسات ضبط شده، به صورت پیش فرض صدا در کمترین حد می باشد. مطابق عکس ذیل صدا را زیاد کنید.
وارد (تنظيمات) «Settings» شده و گزينه «Storage» را انتخاب کنيد.
در ليست موجود بر روي گزينه «Other Apps» ضربه بزنيد. با اين کار ليستي از تمام اپليکيشنهاي نصب شده در گوشي خود را مشاهده خواهيد کرد.
مي خواهيم کش مرورگر «Chrome» را پاک کنيم.
در صفحه اطلاعات اپليکيشن Chrome ، بر روي گزينه «Clear Cache» ضربه بزنيد. اگر به
جاي گزينه «Clear Cache» بر روي گزينه «Clear Storage» ضربه بزنيد، تمامي دادههاي اپليکيشن حذف خواهند شد. با اين کار عملا اپليکيشن به حالت اوليه خود پس از نصب باز خواهد گشت. نسخههاي قديميتر اندرويد به شما امکان حذف کش تمام اپليکيشنها را ميدهند که براي اين کار بايد از داخل بخش «Storage» گزينه «Cached Data» را بزنيد. در اينجا بر روي OK ضربه بزنيد تا تمامي فايلهاي کش حذف شوند.
براي پاک کردن کش مرورگر در گوشي هاي Iphone و Ipad چه بايد کرد؟
براي شروع از طريق آيفون و يا آيپد خود وارد بخش تنظيمات شويد.
به پايين صفحه اسکرول کنيد تا گزينه Safari را مشاهده نماييد، اکنون وارد اين قسمت شويد.
به پايين صفحه برويد و با انتخاب گزينه Clear History and Website Data کش مرورگر خود را پاک سازي کنيد.
بهترين سيستم عامل ويندوز است.
اگر دیر ثبت نام کرده اید و یا هنوز ترمیم تمام نشده است، صبر کنید تا بطور خودکار دروس شما در سامانه درس ثبت شوند درغیر اینصورت با ارسال شماره دانشجویی، نام و نام خانوادگی، دانشکده و مقطع از طریق تیکت (tkt.iut.ac.ir)، مدیر سیستم مشخصات شما را با سامانه گلستان چک و مشکل را رفع می نماید.
نسخه آپدیت و به روزرسانی شده Google Chrome و Mozilla Firefox (کروم و فایر فاکس) توصیه میگردد.
خیر. هر زمان نمرات در سیستم گلستان ثبت نهایی شود، آن درس به طور خودکار از لیست دروس شما در سامانه اموزش مجازی یکتا حذف می شود.
اگر در سوالات تشریحی با چنین حالتی روبرو شدید:
اگر با موبایل امتحان می دهید بلافاصله چرخش خودکار گوشی را فعال کنید و گوشی را به حالت افقی بگیرید تا متن کامل سوال برای شما نمایان شود. اگر با کامپیوتر یا لپ تاپ امتحان می دهید زوم صفحه را کمتر کنید.
ممکن است در سوالات تستی با چنین حالاتی روبرو شوید:
اگر با موبایل امتحان می دهید بلافاصله چرخش خودکار گوشی را فعال کنید و گوشی را به حالت افقی بگیرید تا جایی که باید روی آن کلیک کنید برای شما نمایان شود.اگر با کامپیوتر یا لپ تاپ امتحان می دهید زوم صفحه را کمتر کنید.
شما باید حتما دکمه صفحه بعد یا رفرش را قبل از اتمام تایم امتحان بزنید. در غیر اینصورت تغییرات جدید برای شما اعمال نخواهد شد.
شما باید حتما دکمه صفحه بعد یا رفرش را قبل از اتمام تایم امتحان بزنید. در غیر اینصورت تغییرات جدید برای شما اعمال نخواهد شد و درامتحان شما دفعات شرکت در آزمون تغییر نخواهد کرد.
با توجه به اینکه هر دانشجو تایمر منحصربفردی دارد شما باید حتما دکمه صفحه بعد یا رفرش را قبل از اتمام تایم قبلی بزنید. در غیر اینصورت تغییرات جدید برای شما اعمال نخواهد شد و در تایم قبلی امتحان شما به پایان می رسد.
یک دفعه شرکت در آزمون از لحظه کلیک بر روی دکمه «شرکت در آزمون» تا لحظه کلیک روی دکمه «ثبت پاسخها و اتمام آزمون» یا پایان مدت آزمون است. بنابراین از زمانی که دکمه شرکت در آزمون را کلیک میکنید تا زمانی که مدت آزمون پایان نیافته میتوانید از سامانه خارج شوید و مجددا وارد شوید و آزمون را ادامه دهید.
زدن دکمه Back باعث خطا در اعتبارسنجی پاسخنامه شما خواهد شد و ممکن است به اشتباه از برخی سوالات پرش کنید. در صورتی که سهوا دکمه Back را زدید توصیه میشود به طور کامل از آزمون خارج شده و مجددا وارد آزمون شوید
مجددا همان صفحهای که قبلا باز بوده نمایش داده میشود پاسخ همان سوالی که در صفحه بوده پاک می شود و میتوانید آزمون را ادامه دهید.
سامانه به طور خودکار, در سوالات تستی تا آخرین صفحهای را که جواب دادهاید و در سوالات تشریحی تا آخرین آپلودی که انجام داده اید را به عنوان سوالات تحویل داده شده در نظر میگیرد
سامانه به طور خودکار پس از پایان مهلت آزمون, تمام سوالات تستی که جواب داده اید و در تشریحی تمام آپلودهایی که انجام داده اید را به عنوان سوالات تحویل داده شده در نظر میگیرد.
صفحه را رفرش کنید.یا دکمه F5 و ctrl کامپیوتر را همزمان بزنید.مجددا وارد آزمون می شوید و آزمون را از همان صفحهای که قبلا باز بوده ادامه می دهید.
با یک وسیله دیگری که باتری کامل و اینترنت مناسبی دارد وارد سامانه آزمون شوید و ادامه آزمون را پیگیری کنید.
برای شرکت در آزمونها استفاده از رایانه یا لپتاپ اکیدا توصیه میشود، و استفاده از گوشی برای شرکت در آزمونها جز در موارد اضطراری توصیه نمیشود.
اگر استاد قسمت پاسخ متنی را هم اجباری کرده باشد و شما چیزی در باکس مربوطه ننوشته باشید چنینی خطایی دریافت می کنید لذا بهتر است در قسمت متنی حتما چیزی تایپ کنید مثلا بنویسید پاسخ سوال به صورت فایل ارسال شد تا این پیام برای شما ظاهر نشود.
پاسخهای که قبل از اتمام آزمون به سامانه ارسال کرده اید و آپلود شده اند در سامانه ذخیره می شوند.