رفتن به محتوای اصلی
x

اتصال به اینترنت

این سرویس، امکان برقراری ارتباط  با اینترنت را در شبکه دانشگاه فراهم می کند.

در حالت عادی بعد از اتصال یک سیستم به شبکه دانشگاه از طریق کابل شبکه یا از طریق وایرلس، کاربر فقط می تواند به سایت های داخلی دانشگاه(سایت هایی که دامنه ی آن ها .iut.ac.ir است) دسترسی داشته باشد.

جهت اتصال به اینترنت در مرورگر خود به آدرس http://internet.iut.ac.ir مراجعه نمایید.

جهت مشاهده میزان شارژ و خرید ترافیک و همچنین تعویض رمز عبور یا فراموشی رمز عبور به آدرس http://acc.iut.ac.ir مراجعه نمایید.

 در ضمن این برنامه ترافیک مربوط به ارتباطات شبکه داخلی دانشگاه را از ترافیک اینترنت آن ها جدا می کند و بدین ترتیب مانع از احتساب این ترافیک در سهمیه اینترنت آن ها می شود.

قوانین شارژ اینترنت

نحوه اختصاص میزان اعتبار اینترنت به کاربران شبکه

سوالات متداول

از طریق چه سایت هایی می توانید سرعت اینترنت منزل خود را تست نمایید؟

جهت تست سایت های خارجی از طریق سایت زیر می توانید وارد شوید https://www.speedtest.net/ جهت تست سایت های داخلی از طریق سایت زیر می توانید استفاده کنید https://speedtest.iut.ac.ir/  

چگونه می توان میزان شارژ باقی مانده خود را مشاهده نمایید؟

در صورتی که متوجه کندی سرعت اینترنت شدید ابتدا از طریق سایت acc.iut.ac.ir  وارد شوید سپس  "مقدار اعتبار فعلی" را بررسی  کنید در صورتی که شارژتان منفی باشد اقدام به خرید شارژ نمایید.

چگونه شارژ اینترنت برای کاربران ADSL کوی اساتید خریداری شود؟

ابتدا در سایت http://acc.iut.ac.ir وارد شوید

1- نام و کلمه عبور مربوط به مودم ADSL خود را وارد نمایید.

* لازم به ذکر است نام کاربری و کلمه عبور خرید شارژ اینترنت با نام کاربری مربوط به اتصال از طریق دانشکده متفاوت است 

*  جهت وارد کردن نام کاربری  قبل از شماره تلفن منزل حتما کلمه fac استفاده شود مثال : fac2211

در صورت فراموش کردن نام و کلمه عبور لطفا از طریق سامانه tkt.iut.ac.ir تیکت زده شود و یا اینکه از طریق شماره تماس 2211 پیام بگذارید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود

نکته : در صورتی که شارژ به درستی انجام نشود و مقدار شارژ منفی باقی بماند و بعد از خرید شارژ مودم خود را یکبار خاموش و روشن ننمایید همچنان کندی سرعت وجود خواهد داشت.

 

در صفحه ای که به شکل زیر باز می شود می توانید میزان شارژ خریداری شده خود را در قسمت مقدار اعتبار ذخیره شده مشاهده نمایید.

 

 

 

 

 

در صفحه زیر می توانید فاکتور خرید خود را مشاهده نمایید و سپس با انتخاب گزینه پرداخت آنلاین مرحله بعدی پرداخت خود را شروع نمایید.

سپس شما به بانک  به صورت شتاب اتصال برقرار می کنید و با نتخاب گزینه NEXT به مرحله بعدی می روید

 

 

با پرکردن فیلدهای  مورد نظر و انتخاب گزینه پرداخت می توانید شارژ مورد نظر خود را خریداری نمایید.

نکته:

دقت فرمایید بعد از خرید شارژ حتما مودم منزل خود را یکبار خاموش و روشن نمایید.
 

راهنمای تنظیم مودم در حالت Bridge

۱- ابتدا مرورگر خود را باز کرده سپس به آدرس 192.168.1.1بروید.  (در صورتی که این آدرس پیش‌فرض مودم نبود ،لطفا از طریق جستجو در اینترنت یا  راهنمای تنظیمات مودم که در جعبه آن وجود دارد آدرس  پیش‌فرض را پیدا نمایید.) ۲- پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد.نام کاربری و رمز عبور admin و admin است (برای رمز عبور و پسورد).اما درصورتی که قبلاً آن را  تغییر داده‌اید، یوزر و پسورد جدید را وارد کنید. ( اگر تغییری در این قسمت صورت نگرفته و در صورت اشتباه بودن رمز یا نام کاربری “admin” ، باید از طریق جستجو در اینترنت یا  راهنمای تنظیمات مودم که در جعبه آن وجود دارد رمز را پیدا نمایید.)   3- پس از ورود ، با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد. به تب Quick Start رفته و بر روی RUN WIZARD کلیک نمایید. ۴- حال پنجره دیگری مشابه تصویر زیر باز خواهد شد. بر روی NEXT کلیک کنید.   ۵- در برگه Time Zone منطقه زمانی خود را انتخاب کنید. برای کشور ایران منطقه زمانی GMT+03:30 Tehran است. بر روی NEXT کلیک کنید. ۶- در برگه ISP Connection Type برای اتصال عادی گزینه ‌Bridge Mode را انتخاب کرده و NEXT را بزنید.   ۷- در این قسمت، شماره VPI و VCI را مطابق تصویر وارد نموده و در پایان دکمه  SAVE کلیک کنید ۸- حال اگر مودم شما وایرلس (بیسیم) باشد، در قدم بعدی باید اطلاعات شبکه وای فای را وارد کنید. در غیر این صورت، به قدم نهم بروید.  ۹ - تنظیمات مودم شما به اتمام رسیده است برای ذخیره کردن این تنظیمات بر روی Next کلیک کنید تا به صفحه  Quick Start Complete بروید .حال دوباره بر روی NEXT کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند و پیام Saved Changes را ببینید. در این قسمت می‌توانید پنجره تنظیمات را بسته و از تنظیمات مودم خارج شوید.   ۱۰- در این مرحله حتماً باید DHCP مودم خود را غیر فعال نمایید. برای این کار از سربرگ های بالای صفحه به سربرگ Interface Setup رفته و سپس به مسیر زیر بروید: Interface Setup -> LAN و   سپس گزینه DHCP را به حالت Disable قرار دهید.و  بر روی SAVE کلیک کنید.   نکته : در حالت bridge ، چراغ اینترنت مودم روشن نمی شود.بنابراین نیاز نیست صبر کنید تا چراغ اینترنت روشن شود..و فقط باید  چراغ DSL روشن  باشد.    

میزان اعتبار کاربران استفاده از اینترنت دانشگاه

طرح اصلاح الگوی مصرف اینترنت

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان

آذر 97

 

تغییر مستمر الگوی مصرف اینترنت و افزایش تقاضایی که به صورت پیوسته در ترافیک مورد نیاز کاربران در دنیای مجازی صورت می گیرد، موجب اعلام نارضایتی برخی کاربران اینترنت دانشگاه از سرویس های ارائه شده در اوایل ترم مهر 94-95 گردید. پس از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مرکز فن آوری اطلاعات، به منظور ارتقاء سرویس های اینترنت دانشگاه و همچنین مدیریت پهنای باند دانشگاه، پیشنهاد اعمال تغییراتی (به صورت آزمایشی) در نحوه اختصاص ترافیک به کاربران صورت گرفت. در این راستا تلاش شده تا تغییرات پیشنهادی منجر به تسهیل استفاده های علمی دانشجویان از اینترنت شده و همزمان امکان بهره مندی کاربران از شبکه برای کارهای روزمره و سرگرمی نیز در حد امکان و با هزینه متناسب برقرار باشد. همچنین با توجه به رشد نیاز کاربران، سهمیه برخی گروه‌ها افزایش یافته است.

جزئیات و قوانین سرویس حجمی جدید مطابق جدول زیر می باشد :

 

گروه کاربر

ميزان اعتبار کاربر در ماه (برحسب واحد)

زمان شروع سرویس

کارشناسي

5000

روز 20 ماه 

کارشناس ارشد

8000

روز 10 ماه

دکتري

20000

روز اول ماه

اساتيد

20000

روز اول ماه

کارمندان اداری

2000

روز اول ماه

کارشناسان آموزشی

3000

روز اول ماه

دانشجویان مستقر در خوابگاه

5000

همزمان با شروع سرویس اصلی

 

  • به هرکاربر، اعتباری طبق جدول فوق در هر ماه اختصاص می یابد. یک واحد اعتبار معادل یک مگابایت می باشد.
  • در انتهای هر دوره اعتبار تمامی سرویس ها صفر و مجددا بر اساس سهمیه‌ها تنظیم می شود.
  • امکان ذخیره سازی حجم و استفاده حجم باقیمانده در ماههای بعدی میسر نمی باشد.
  • در صورت پایان سهمیه مشخص شده، هر فرد می تواند تا سقف مشخصی با قیمت هر گیگابایت 1200 تومان اقدام به خرید اینترنت مازاد نماید.
  • مطابق جدول زیر، در ساعت خاصی از شبانه روز تخفیف در میزان محاسبه شده مصرف اعمال می گردد.

 

از ساعت 00:00 تا 16:30

از ساعت 16:30 تا 3:30

با ضریب 1

با ضریب 0.4

 

 

به منظور تسهیل در تعداد دستگاه متصل به اینترنت به صورت همزمان، تعداد اتصالات همزمان برای یک کاربر در سیستم نت یک واحد افزایش پیدا نمود.

 

جهت دريافت فايل pdf برروي اين لينك كليك نماييد.

در این ارتباط کاربران برای هر چه بهتر استفاده از اعتبار خود به نکات زیر توجه نمایند.

- با توجه به اینکه در ارتباطات داخلی نیازی به استفاده از سیستم NET نیست، در صورتی که download با حجم بالا از سرورهای داخل دانشگاه دارید ارتباط خود را با Net قطع کنید و سپس با سرویس دهنده داخلی ارتباط برقرار کنید تا از اعتبار شما کسر نگردد.

- در صورتی که قصد دارید فایلی با حجم بالا را از اینترنت Download نمایید، ابتدا در سایت software.iut.ac.ir آن را جستجو نمایید. در صورتی که فایل مورد نظر شما وجود نداشت ازطريق سامانه tkt.iut.ac.ir  درخواست خود را مطرح نمایید تا این مرکز فایل را برای شما Download و در اختیار شما قرار دهد.

مشاهده میزان اعتبار کاربران در برنامه ی net به این راهنما (لینک) مراجعه نمایید.

 

 

 

مشاهده میزان اعتبار کاربران در برنامه ی net

کاربران عزیز می‌توانند میزان اعتبار باقی مانده در هر لحظه از زمان را از طریق آدرس https://acc.iut.ac.ir مشاهده نمایند.

پس از وارد نمودن آدرس مربوطه در صفحه مرورگر خود صفحه دریافت نام و کلمه عبور نمایش داده می‌شود. در این صفحه باید نام و کلمه عبور خود را که در دسترسی به شبکه از آن استفاده می‌کنید را وارد نمایید.

توجه : برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شناسه کاربری و رمز عبور، به بخش روش دریافت شناسه کاربری و رمز عبور سرویس ها مراجعه نمایید.

پس از تایید شناسه و رمز، صفحه مشخصات  مربوط به کاربر نشان داده می شود. در این صفحه، میزان اعتبار باقی مانده کاربر بر حسب واحد نشان داده می شود. در جدول پایین صفحه، همان میزان اعتبار - بسته به این که در چه ساعتی از شبانه روز مورد استفاده قرار بگیرد – بر حسب مگابایت نشان داده می شود. برای مثال در صورتی که 100 واحد از اعتبار کاربر باقی مانده و تمام این اعتبار در ساعت اداری (7:40 الی 16:30) مصرف شود، معادل 100 مگابایت از اعتبار کاربر محسوب می شود.

با انتخاب گزینه ی Connection Log مطابق شکل ، می توانید مدت زمان اتصال خود به شبکه ی اینترنت و هم چنین میزان کسر شده از اعتبارتان را مشاهده کنید. همان طور که در شکل مشخص شده است می توانید این گزارشات را در بازه ی زمانی انتخابی توسط خودتان مشاهده کنید. در جدول پایین همین صفحه نیز می توانید کل مدت زمان اتصال به اینترنت و حجم کسر شده از اعتبار خود را در بازه ی زمانی تعیین شده مشاهده نمایید.

در بخش Credit Log نیز می توانید تغییرات اعتبار اینترنت خود را در بازه زمانی انتخاب شده مشاهده نمایید :

راهنمای ایجاد کانکشن VPN 2 برای دسترسی remote از بیرون دانشگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ویندوز XP

قابل توجه  دانشجویان محترم تحصیلات تکمیلی دانشگاه

بدینوسیله به اطلاع می رساند دسترسی به منابع کتابخانه و مجله ها از امروز تا 15 فروردین ماه سال 1399 از بیرون دانشگاه مقدور شده است. جهت اتصال به این منابع کافی است ابتدا کانکشن vpn را از آدرس https://it.iut.ac.ir/sites/it.iut.ac.ir/files/msg-download/STUDENTS.zip دانلود و اجرا نمایید. پس از اجرا با انتخاب دکمه properties در برگه General نام سرور را vpn.iut.ac.ir   وارد نمایید و سپس در برگه security    در قسمت Type  of VPN گزینه l2tp  را انتخاب نمایید. پس از انتخاب L2TP دکمه Advance Setting  را در همان برگه بزنید و در ورودی pershare-key  عدد 1234567890 قرار دهید. در نهایت دکمه OK را بزنید. لازم به ذکر است این تنظیمات فقط برای اولین اتصال نیاز به انجام است. پس از انجام تنظیمات در پنجره اصلی کانکشن دکمه Connect را بزنید.

نام کاربری جهت اتصال شماره دانشجویی و کلمه عبور همان کلمه عبور اینترنت می باشد.

راهنمای ایجاد VPN connection جهت اتصال به اینترنت در ویندوز XP

    به منظور اتصال به شبکه ی اینترنت در داخل دانشگاه، باید برنامه ی net که در واقع یک VPN پیش ساخته است را از لینک زیر دانلود نموده و بر روی سیستم خود نصب نمایید. برنامه net برای اتصال به اینترنت جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به لینک زیر مراجعه نمایید : معرفی سرویس اینترنت   در صورتی که به جای استفاده از این برنامه ی پیش ساخته، تمایل به  ساخت این connection را دارید و سیستم عامل شما ویندوز XP است ، لازم است مراحل زیر را طی کنید : توجه : برای ساخت connection  بهتر است اتصال خود با اینترنت را قطع کنید.   ابتدا وارد control panel شده و مطابق شکل 1، Network Connections را باز نمایید. ( روی آن دوبار کلیک کنید)   شکل 1   سپس مطابق شکل 2، روی گزینه ی create a new connection کلیک نمایید.   شکل 2     در پنجره ی باز شده، دکمه ی Next را بزنید.   شکل 3   در پنجره ی شکل 4، گزینه ی نشان داده شده را انتخاب کرده و Next را بزنید.   شکل 4   مطابق شکل 5 ، گزینه ی دوم را انتخاب کرده و Next را بزنید.   شکل 5   در شکل 6، یک نام دلخواه برای VPN خود انتخاب نموده و Next را بزنید.   شکل 6   در شکل 7 ، باید آدرس سرور مربوطه را وارد نمایید. عبارت net.iut.ac.ir را وارد نموده و Next را بزنید.   شکل 7   در نهایت روی دکمه ی Finish کلیک نمایید.   شکل 8   در صورتی که مطابق شکل 9پنجره ی connection باز شد، پیش از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور، روی قسمت Properties کلیک نمایید.   شکل 9   در صورتی که این پنجره باز نشد، مطابق شکل 10 در پنجره ی Network Connections روی VPN ای که ایجاد کرده اید راست کلیک کرده و قسمت Properties را انتخاب نمایید.   شکل 10   حال مطابق شکل 11 به سربرگ Security  رفته، قسمت Advanced را انتخاب کرده و روی Settings کلیک نمایید.   شکل 11   مشابه شکل 12، گزینه ی Optional encryption را انتخاب نمایید. دقت کنید از میان پروتکل های نشان داده شده در شکل، تنها گزینه ی Microsoft CHAP version 2 انتخاب شده باشد. OK را بزنید.  پنجره ی شکل 11 را نیز OK را کنید.   شکل 12   حال مطابق شکل 13 شناسه کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید و connect را بزنید تا اتصال شما به اینترنت برقرار شود.   شکل 13    

راهنمای ایجاد VPN connection جهت اتصال به پایگاه های داده کتابخانه از بیرون دانشگاه

  برای دسترسی از بیرون دانشگاه به پایگاه داده های کتابخانه مرکزی  که تنها با آدرس های IP  دانشگاه می توان به آنها دسترسی پیدا کرد و همچنین برای استفاده از سرویس های شبکه دانشگاه که تنها از داخل دانشگاه  قابل دسترسی هستند، لازم است از  VPN استفاده کنید. این سرویس برای اساتید محترم و هم چنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. این VPN ها را می توانید از طریق لینک های زیر دانلود نموده و بر روی سیستم خود نصب نمایید. VPN1 برای اساتید VPN2 برای دسترسی remote از بیرون دانشگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به لینک زیر مراجعه نمایید : معرفی سرویس اینترنت   در صورتی که به جای استفاده از این VPN های پیش ساخته، تمایل به  ساخت این connection ها را دارید و سیستم عامل شما ویندوز 7 است ، لازم است مراحل زیر را طی کنید : توجه : برای ساخت connection بهتر است اتصال خود با اینترنت را قطع کنید. ابتدا وارد Control Panel  شده و  مطابق مسیر نشان داده شده در شکل های 1 و 2 عمل نمایید.   شکل 1     شکل 2     سپس مطابق شکل 3، گزینه ی Setup a new connection or network را انتخاب نمایید. شکل 3     سپس گزینه ی Connect to a workplace را مطابق شکل 4 انتخاب نمایید و Next را بزنید.   شکل 4   در شکل 5 ، گزینه create a new connection را انتخاب نموده و Next را بزنید.     شکل 5   در پنجره ی نمایش داده شده در شکل 6، گزینه ی اول را انتخاب نمایید.   شکل 6   در شکل 7، در قسمت Internet Address باید آدرس مربوط به سرور مورد نظر را وارد نمایید. در این قسمت مطابق شکل، عمل نمایید :  اعضای هیئت علمی :  vpn1.iut.ac.ir  دانشجویان تحصیلات تکمیلی : vpn2.iut.ac.ir در قسمت Destination name یک نام دلخواه برای connection خود انتخاب نمایید و Next را بزنید.   شکل 7   درشکل 8، شناسه کاربری و رمز عبوری که جهت اتصال به اینترنت در اختیار شما قرار داده شده است را وارد نمایید و connect را بزنید. توجه : به منظور دریافت شناسه کاربری و رمز عبور خود، بخش روش دریافت شناسه کاربری و رمز عبور سرویس ها را مطالعه نمایید.   شکل 8   درصورتی که سیستم شما به اینترنت اتصال نداشته باشد، شکل 9 برای شما نشان داده خواهد شد. در این صورت گزینه ی دوم را انتخاب نمایید.   شکل 9   در صورتی که connection شما به درستی ایجاد شود، شکل 10 را مشاهده خواهید نمود.   شکل 10     حال مطابق مسیر نشان داده شده در شکل های 11 و 12 ، connection ساخته شده را باز نمایید. نام این connection همان نامی است که در شکل 7 انتخاب نموده اید.   شکل 11       شکل 12     پس از ایجاد connection برای انجام تنظیمات نهایی، مطابق شکل 13 به قسمت Properties وارد شوید.   شکل 13   سپس مطابق شکل 14 سربرگ  Security را انتخاب نموده و تنظیمات را مطابق آنچه در شکل مشاهده می نمایید، انجام دهید و OK را بزنید. دقت کنید که تنها گزینه ی Microsoft CHAP Version 2 انتخاب شده باشد.   شکل 14   حال مطابق شکل 15، شناسه کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید و connect را بزنید تا اتصال شما به اینترنت برقرار شود.   شکل 15    

تخصیص اعتبار به کاربران جهت اتصال به اینترنت

  تخصیص اعتبار به کاربران جهت اتصال به اینترنت   تغییر مستمر الگوی مصرف اینترنت و افزایش تقاضایی که به صورت پیوسته در ترافیک مورد نیاز کاربران در دنیای مجازی صورت می گیرد، موجب اعلام نارضایتی برخی کاربران اینترنت دانشگاه از سرویس های ارائه شده در اوایل ترم مهر 94-95 گردید. پس از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مرکز فن آوری اطلاعات، به منظور ارتقاء سرویس های اینترنت دانشگاه و همچنین مدیریت پهنای باند دانشگاه، پیشنهاد اعمال تغییراتی (به صورت آزمایشی) در نحوه اختصاص ترافیک به کاربران صورت گرفت. در این راستا تلاش شده تا تغییرات پیشنهادی منجر به تسهیل استفاده های علمی دانشجویان از اینترنت شده و همزمان امکان بهره مندی کاربران از شبکه برای کارهای روزمره و سرگرمی نیز در حد امکان و با هزینه متناسب برقرار باشد. همچنین با توجه به رشد نیاز کاربران، سهمیه برخی گروه‌ها افزایش یافته است. جزئیات و قوانین سرویس حجمی جدید مطابق جدول زیر می باشد. گروه کاربر زير گروه ميزان اعتبار کاربر در ماه (برحسب واحد) زمان شروع سرویس کارشناسي اول و دوم 2000 روز 20 ماه   سوم و بالاتر 3000 کارشناس ارشد - 5000 روز 10 ماه دکتري - 6000 روز اول ماه اساتيد - 10000 روز اول ماه کارمندان اداری - 1000 روز اول ماه کارشناسان آموزشی   3000 روز اول ماه دانشجویان مستقر در خوابگاه - 3000 همزمان با شروع سرویس اصلی   به هرکاربر، اعتباری طبق جدول فوق در هر ماه اختصاص می یابد. یک واحد اعتبار معادل یک مگابایت می باشد. در انتهای هر دوره اعتبار تمامی سرویس ها صفر و مجددا بر اساس سهمیه‌ها تنظیم می شود. امکان ذخیره سازی حجم و استفاده حجم باقیمانده در ماههای بعدی میسر نمی باشد. در صورت پایان سهمیه مشخص شده، هر فرد می تواند تا سقف مشخصی با قیمت هر گیگابایت 1200 تومان اقدام به خرید اینترنت مازاد نماید. مطابق جدول زیر، در ساعت خاصی از شبانه روز تخفیف در میزان محاسبه شده مصرف اعمال می گردد.   از ساعت 7:30 صبح تا 1:30 نیمه شب از ساعت 1:31 نیمه شب تا 3:30 نیمه شب  از ساعت 3:30 نیمه شب تا 7:29 صبح با ضریب 1 با ضریب 0.4 با ضریب 0.2   جهت دريافت فايل pdf برروي اين لينك كليك نماييد. به منظور استفاده ی بهتر از این میزان اعتبار، توصیه می شود کاربران به نکات زیر توجه نمایند :   با توجه به این که در برقراری ارتباط با سایت های داخلی دانشگاه (سایت هایی که دامنه ی آن ها .iut.ac.ir است) نیازی به استفاده از برنامه یnet نیست، در صورتی که قصد دارید فایل هایی با حجم بالا را از سرورهای داخلی دانشگاه دانلود نمایید، ارتباط خود را با برنامه ی net قطع نموده و سپس اقدام به دانلود نمایید تا از میزان اعتبار شما کسر نگردد. ( لازم به ذکر است در صورت استفاده از connection های آماده ی ارائه شده در این سایت، ترافیک سایت های داخلی از ترافیک اینترنت جدا شده و لذا از میزان اعتبار کسر نمی گردد)   مشاهده میزان اعتبار کاربران در برنامه ی net کاربران محترم می توانند در هر زمانی، میزان اعتبار باقی مانده ی خود را از طریق آدرس https://acc.iut.ac.ir مشاهده نمایند. پس از وارد شدن به این سایت، صفحه ی مربوط به شناسه کاربری و رمز عبور شما نشان داده می شود. در این قسمت مطابق شکل 1 ، شناسه و رمز مربوط به برنامه یnet را وارد کنید. شکل 1   توجه : برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شناسه کاربری و رمز عبور، به بخش روش دریافت شناسه کاربری و رمز عبور سرویس ها مراجعه نمایید. پس از تایید شناسه و رمز، مطابق شکل 2 صفحه مشخصات  مربوط به کاربر نشان داده می شود. در این صفحه، میزان اعتبار باقی مانده کاربر بر حسب واحد نشان داده می شود. در جدول پایین صفحه، همان میزان اعتبار - بسته به این که در چه ساعتی از شبانه روز مورد استفاده قرار بگیرد – بر حسب مگابایت نشان داده می شود. برای مثال در صورتی که 100 واحد از اعتبار کاربر باقی مانده و تمام این اعتبار در ساعت اداری (7:40 الی 16:30) مصرف شود، معادل 100 مگابایت از اعتبار کاربر محسوب می شود.   شکل 2. میزان اعتبار باقی مانده با انتخاب گزینه ی Connection Log مطابق شکل 4، می توانید مدت زمان اتصال خود به شبکه ی اینترنت و هم چنین میزان کسر شده از اعتبارتان را مشاهده کنید. همان طور که در شکل مشخص شده است می توانید این گزارشات را در بازه ی زمانی انتخابی توسط خودتان مشاهده کنید. در جدول پایین همین صفحه نیز می توانید کل مدت زمان اتصال به اینترنت و حجم کسر شده از اعتبار خود را در بازه ی زمانی تعیین شده مشاهده نمایید. شکل 4 در بخش Credit Log نیز مشابه شکل 5 می توانید تغییرات اعتبار اینترنت خود را در بازه زمانی انتخاب شده مشاهده نمایید. شکل 5  

تحت نظارت وف ایرانی