رفتن به محتوای اصلی
x

سیستم پشتیبانی شبکه و سیستم های کامپیوتری دانشگاه

احتراما، به اطلاع مي رساند مرکز فناوری اطلاعات به منظور رسیدگی بهتر و دقيق تر به مشکلات مرتبط با شبکه و سيستم هاي کامپيوتري در سطح دانشگاه و ارتقاء سطح کیفیت پشتیبانی شبکه، سيستم اعلام مشکلات و درخواست رسیدگی از طریق وب (Ticketing) را راه اندازي نموده است.
کاربران محترم در دانشکده ها و يا واحدهاي اداري مي توانند مشکلات پیش آمده را از طريق اين سيستم به مسئول شبکه خود اعلام نمايند. مسئولین محترم شبکه ها نيز موظف هستند از طريق اين سيستم درخواست ها را دريافت و در جهت رفع مشکل اعلام شده اقدام نمايند. در صورت نیاز، مسئولین شبکه‌ها می‌توانند از طریق همین سیستم مشکلات اعلام شده را به مرکز فناوری اطلاعات ارجاع دهند تا در جهت رفع آنها اقدام گردد. بديهي است که در هر صورت، درخواست های ارجاع شده از طرف کاربران بايد در سريعترين زمان ممکن پاسخ داده شود تا وضعيت درخواست (Ticket) به حالت خاتمه يافته تبديل گردد.
يکي از ويژگيهاي اين سيستم امکان پیگیری درخواست ها و اطلاع از نحوه رسیدگی به آنها است. همچنین در این سیستم سابقه فعاليت مسئولین شبکه ها در جهت رفع مشکلات نگهداري می شود و به این ترتیب امکان ارزیابی عملکرد مسئولین شبکه ها و ارزیابی نحوه رسیدگی به مشکلات نیز فراهم می شود. جمع بندی و تشخیص مشکلات عمده و فراگیر شبکه و تلاش در راستای حل زیربنایی مشکلات براساس اطلاعات جمع آوری شده را می توان از مزیت ها دیگر این سیستم نام برد.
با توجه به راه اندازی این سیستم و به منظور یکپارچه سازی روند پشتیبانی شبکه و بهره مندی از مزایای سیستم جدید، از این تاریخ پاسخگویی به کاربران صرفا از طریق سیستم Ticketing صورت خواهد گرفت. ارتباط تلفني مستقیم براي پیگیری مشکلات از طریق مرکز فناوری اطلاعات فقط بين ساعت 14 تا 16 مقدور خواهد بود و در صورت تماس در خارج از این ساعات، پیام از طریق تلفن گویا دریافت خواهد شد. در این پیام باید شماره Ticket ارسالی به همراه شماره تماس کاربر ذکر گردد.
برای دسترسی به سامانه Ticketing کاربران محترم می توانند از لینک http://support.iut.ac.ir استفاده نمایند یا به آدرس it.iut.ac.ir مراجعه کنند. در ضمن راهنمای استفاده از این سیستم نیز در این آدرس در دسترس کابران محترم می باشد.
اميد بر آن است تا با استفاده مناسب از اين سيستم امکان مکانيزه شدن رفع مشکلات فراهم گردد تا کاربران محترم با آسايش خاطر بيشتري از شبکه استفاده نمايند.
 

تحت نظارت وف ایرانی